پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

کدام کشورها پوشاک ایرانی خریداری می کنند؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
کدام کشورها پوشاک ایرانی خریداری می کنند؟

فارس نوشت: رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به کاهش واردات پوشاک قاچاق گفت: صادرات پوشاک ایران به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و بخشی هم روسیه انجام می‌شود.

ابوالقاسم شیرازی در مورد آخرین وضعیت تولید پوشاک گفت: مشکلات تولید همچنان باقی است و عدم دسترسی به مواد اولیه تولید پوشاک در کنار موانع مالیاتی، حق بیمه‌ها، محدودیت‌های کرونایی مشکلاتی زیادی را برای تولید کنندگان ایحاد کرده است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران افزود: با توجه به مشکلات ناشی از کرونا تولید کنندگان و اصناف شاغل در بخش عرضه پوشاک هیچ بسته حمایتی به عنوان پشتیبانی و مانع زدایی دریافت نکردند و از صنعت گران این بخش هیچ حمایتی نشده است.

وی بیان داشت: علیرغم تمامی مشکلات افق آینده ما بسیار عالی است، زیرا علیرغم تمام مشکلات و محدودیت‌ها، تولید پوشاک به لحاظ کمی و کیفی ارتقا یافته است.

شیرازی با اشاره به افزایش صادرات پوشاک در سال 99 نسبت به سال 98 علیرغم تمامی موانع تولید گفت: کشورهای هدف صادراتی پوشاک ایرانی سوریه، عراق و افغانستان هستند ضمن اینکه بخشی از کالاهای صادراتی این بخش به کشور روسیه نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات خوب ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخش پوشاک گفت: مبارزه با قاچاق اولویت اول ستاد است، اما باید دانست که مبارزه با قاچاق فقط با برخورد با عرضه کنندگان از بین نخواهد رفت، بلکه برای پیشگیری از وقوع آن باید فرهنگ سازی کرد، لذا یکی از اهداف مهم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشگیری است.

223227

کد خبر 1540050
کدام کشورها پوشاک ایرانی خریداری می کنند؟ 2