جمعه 10 فروردین 1403

کرونا برگزاری دومین دوره جام خوشه چین را هم لغو کرد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
کرونا برگزاری دومین دوره جام خوشه چین را هم لغو کرد

مدیر کل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان، از برگزار نشدن دومین دوره مسابقات جام خوشه چین به دلیل تشدید بیماری کرونا خبر داد و گفت: هر چند تمام برنامه ریزی های لازم برای برگزاری دومین دوره جام خوشه چین انجام شده بود، اما مجوز برای برگزاری از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر نشد.

رضا حجتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به عدم برگزاری جام خوشه چین در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: امسال قصد داشتیم دومین دوره جام خوشه چین را بهتر از دوره اول برگزار کنیم و تمام برنامه ریزیهای لازم در این زمینه انجام شده بود، اما متاسفانه تشدید بیماری کرونا سبب شد تا ستاد ملی مبارزه با کرونای وزارت ورزش و جوانان اجازه برگزاری را به ما ندهد، به هر صورت از همه مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم می خواهیم که در این شرایط کرونایی با ورزش در منزل مراقب سلامت جسمی و روانی خود و خانواده باشند و با ماندن در منزل زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنند.

وی گفت: امسال تمرکز اصلی خود را بر روی آموزش مربیان و داوران ورزشی ساکن در روستاها قرار دادیم و از تمام فدراسیون های ورزشی درخواست کردیم تا از یارانه‌ای که وزارت ورزش و جوانان برای آموزش پرداخت می‌کند، 30 درصد از ظرفیت کلاس ها را برای آموزش مربیان و داوران ساکن روستاها اختصاص دهند تا از این طریق تعداد مربیان و داوران ورزشی در روستاها را افزایش دهیم.

حجتی همچنین کمک به تجهیز و افزایش امکانات و اماکن ورزشی در مناطق روستایی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سال جاری عنوان کرد و گفت: در سال گذشته موفق به تجهیز و راه‌اندازی 5 هزار خانه ورزش روستایی در سراسر کشور شدیم که با هدف‌گذاری صورت گرفته، امسال 3 هزار خانه دیگر افزوده خواهد شد و تا پایان سال این تعداد به بیش 8 هزار خواهد رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محدودیت‌ها و کمبودهای بسیاری در روستاها وجود دارد و باید سعی کنیم امکانات به صورت همگن، متعادل و متناسب با نیاز روستاها تزریق شود. به همین خاطر در فدراسیونها کمیته ای تحت عنوان توسعه ورزش در روستاها را تشکیل دادیم تا به ورزش روستایی نیز همانند شهرها توجه خاصی داشته باشند و در برابر آنها احساس مسوولیت کنند.

انتهای پیام