جمعه 31 فروردین 1403

کرونا جان 9 نفر دیگر را در استان همدان گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا جان 9 نفر دیگر را در استان همدان گرفت

همدان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت 9 بیمار مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، آمار متوفیان استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به 2 هزار و 99 نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 219 نفر دیگر در 24 ساعت گذشته در این استان به بیماری کووید 19 مبتلا شدند که در مجموع بیماران سرپایی مثبت از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون به 41 هزار و 173 نفر و بیماران بستری مثبت به 16 هزار و 747 نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در 24 ساعت گذشته 676 مورد بود که 119 نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: در عین حال هم اینک 18 بیمار مبتلا به کووید 19 در بخش آی. سی. یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی 47 بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری (از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد 743، بهار 919، تویسرکان 971، رزن 726، درگزین 269، فامنین 301 و کبودراهنگ 977 نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون سه هزار و سه نفر در ملایر، 2 هزار و 180 نفر در نهاوند و 6 هزار و 267 نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

به گزارش ایرنا، استاندار همدان روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت که طبق گزارش ستاد ملی و رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، روند ابتلا به ویروس کرونا در این استان به شدت نزولی شده است.

«سیدسعید شاهرخی» ابراز امیدواری کرد که روند نزولی کرونا در این استان تداوم داشته باشد البته تداوم این وضعیت نیازمند توجه مردم به شیوه نامه های بهداشتی است.

در حال حاضر، تمامی شهرستان های استان همدان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*