پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کرونا جان 15 هزار نفر را در روسیه گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا جان 15 هزار نفر را در روسیه گرفت

مسکو - ایرنا - تعداد جانباختگان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در روسیه به 15 هزار و یک نفر رسید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ستاد مقابله با کرونا در روسیه، شمار مبتلایان با افزایش پنج هزار و 118 تن دیگر در پهناورترین کشور جهان طی 24 ساعت گذشته به نزدیک 900 هزار نفر رسیده است.

تاکنون نزدیک به 700 هزار نفر نیز درمان شده‌اند.

در همین پیوند برخی از متخصصان روس هشدار داده اند که در پاییز ممکن است روس‌ها با یک دوره شدیدتر از بیماری کرونا روبرو شوند.

آرگ توتولیان متخصص ویروس شناس آکادمی علوم روسیه با اعلام این مطلب به روزنامه ایزوستیا گفته است: اگر چه هنوز ترکیب عفونتهای فصلی با کرونا ثابت نشده است اما پیش بینی می‌شود با توجه به گسترش انواع سرماخوردگی در فصل پاییز، بشر با مشکلات بیشتری در مقابله با این بیماری روبرو شود.

روسیه چند هفته پیش از کشف واکسن کرونا در جهان خبر داد و طبق گفته مقامات بهداشتی این کشور، چهارشنبه هفته جاری این واکسن به ثبت خواهد رسید و تا پیش از آغاز فصل مدارس در اواسط شهریورماه، نخست به کادر درمان و افراد میانسال زده خواهد شد.

با توجه به پایان نیافتن آزمایش‌های بالینی این واکسن، روسها فعلا خیال ندارند که به کودکان نیز چنین واکسنی تزریق شود.

کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس ادعای روسیه را تبلیغانی می خوانند و حتی این کشور را به حمله هکری برای کسب اطلاعات مراکز آزمایشگاهی خود در زمینه ساخت واکسن متهم می‌کنند.

با این وجود اکنون روسیه تنها کشور جهان است که واکسن مورد نظر خود را بر روی انسان‌ها آزمایش کرده و مدعی است که آنها در شرایط کاملا خوبی قرار دارند.

سایر کشورها در این زمینه جانب احتیاط را اتخاذ کرده اند به طور مثال چین هیچ صحبتی از ساخت واکسن کرونا نمی‌کند و برخی دیگر از کشورها مدعی هستند که چندین سال زمان نیاز است تا مطمئن شوند هر واکسنی در این زمینه برای انسان‌ها تبعات بعدی در پی نخواهد داشت.

اما دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای عقب نماندن از رقابتی که بر سر کشف واکسن کرونا میان ابرقدرت ها به راه افتاده، مدعی شده است که آمریکا چند ماه دیگر واکسن کرونای خود را روانه بازار خواهد کرد.

*س_برچسب‌ها_س*