جمعه 31 فروردین 1403

کسبه بازار خواستار بازگشایی خیابان امام هستند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کسبه بازار خواستار بازگشایی خیابان امام هستند

طرح پیاده راه سازی خیابان امام با وجود مقاومت های بازاریان انجام گرفت، اما پس از گذشت چندین ماه از اجرای آن، بازاریان از وضعیت فروش و رونق خود ناراضی و خواستار بازگشایی مجدد خیابان امام هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ شهرداری سمنان در فروردین ماه سال جاری در یکی از اصلی ترین طرح های خود تصمیم بر پیاده راه سازی خیابان امام گرفت، تا علاوه بر احترام به بافت سنتی شهر سمنان مردم نیز بتوانند بدون صرف وقت برای یافتن محل پارک خودرو و جلوگیری از ازدحام و ترافیک درامنیت و آرامش به خرید بپردازند.

اما اجرای این طرح در فروردین ماه سال جاری با وجود مخالفت ها و مقاومت های زیاد کسبه بازار کلید خورد و در حالیکه نظر شهرداری این بود که اگر این طرح اجرا و خیابان امام محل گردشگری و تفریح و در عین حال خرید شود، بازاریان بیش از پیش سود می برند، اما پس از گذشت چندین ماه از اجرای آن بازاریان از وضعیت فروش و رونق خود ناراضی و خواستار بازگشایی مجدد خیابان امام هستند.

یکی از کسبه بازار خیابان امام (ره) شهر سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با گله مندی از اجرای این طرح گفت: مسئولان نباید تک بعدی به احیای بافت تاریخی شهر اقدام می کردند و باید منفعت کسبه را نیز در نظر می گرفتند.

این بازاری سمنان در ادامه افزود: ما مغازه هایی که داخل بازار سرپوشیده و به خودی خود نیازمند طی مسیر طولانی هستیم، پیاده را شدن خیابان امام این مسیر را طولانی تر کرده و فروش مابسیار کم شده است.

یکی دیگر از کسبه بازار سمنان نیز با نارضایتی عنوان کرد: تمام زندگی ما به مغازه ها و فروش ما وابسته است و تا همین الان هم از پس انداز خود خرج کرده ایم و اگر اوضاع به همین روش پیش برود معلوم نیست آینده شغلی ما چه می شود.

وی همچنین اظهار کرد: در ابتدای طرح نمایندگانی از کسبه تعیین شد و از ما امضا گرفتند و قرار براین شد تا نظر ما را نیز جویا شوند، اما در حال حاضر نمایندگان به حرف ما توجهی ندارند.

این کسبه بازار همچنین بیان کرد: ما در این چند ماه که فصل گرم سال و همیشه با رونق بازار مواجه بودیم فروش ما بسیار کم شده و اگر اقدامی نشود در پاییز و زمستان ورشکسته می شویم.

این بازاری سمنان درنهایت از مسئولین خواستار شد تنها نسبت به بازگشایی این خیابان و امکان رفت و آمد وسائل نقلیه اقدام کنند.

انتهای پیام / ک