پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کشف 45 سکه تاریخی حین گشت بازرسی در تربت‌حیدریه

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
کشف 45 سکه تاریخی حین گشت بازرسی در تربت‌حیدریه
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سرهنگ محمدعلی مدیر از کشف و ضبط 45 سکه تاریخی حین گشت ایست و بازرسی در شهرستان تربت‌حیدریه خبر داد و گفت: علاوه بر این سکه‌های تاریخی، بیش از 200 شیء دیگر از جمله انگشتر، بشقاب، دستبند و ریتون تقلبی کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: برابر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی سکه‌های کشف شده مربوط به دوران ساسانی تا دوران قاجاریه است.

وی با بیان اینکه متهمان پس از دستگیری با همکاری نیروی انتظامی برای طی شدن مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند، بیان کرد: همکاری بسیار چشمگیر نیروهای انتظامی، امنیتی و قضایی شهرستان، نشان‌دهنده حساس شدن عمومی در چند سال اخیر نسبت به داشته‌های فرهنگی و تاریخی است و مردم برای حفظ و حراست از تاریخ و هویت در کنار دستگاه‌ها و نهادهای دولتی حضور پررنگی داشته‌اند.

مدیر با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری، با مشارکت نیروی انتظامی شهرستان پنج مورد دستگیری حفاران غیرمجاز انجام شده است، تصریح کرد: این آثار کشف‌شده با حضور سردار ابراهیم قربان‌زاده جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در محل ایست و بازرسی کامه رونمایی شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های تربت‌حیدریه بیش از 350 اثر تاریخی و گردشگری شناسایی‌شده که از این تعداد حدود 60 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.