پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

کشف 122 کیلوگرم تریاک در گنبد و چند خبر کوتاه از گلستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشف 122 کیلوگرم تریاک در گنبد و چند خبر کوتاه از گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - کشف 122 کیلوگرم تریاک در گنبدکاوس، پایان سرشماری پستانداران پارک ملی گلستان، احداث کارخانه آرد کلاله با 120 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری تا پایان امسال و وقوع سومین زمین لرزه با قدرت 2.9 ریشتری طی 48 ساعت گذشته در مراوه‌تپه از جمله اخبار امروز جمعه استان است.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس با همکاری ماموران اداره اطلاعات این شهرستان مرزی موفق به شناسایی اعضای باند قاچاق موادمخدر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقدار 122 کیلوگرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ محمدسعید فاضل دادگر افزود: در این عملیات پنج متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

**

سرپرست فرمانداری کلاله از راه‌اندازی کارخانه آرد با اشتغالزایی برای 56 نفر تا پایان سالجاری در این شهرستان خبر داد و گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع و اعتبار 120 میلیارد ریال و ظرفیت تولید 57 هزار تن آرد گندم، 23 هزار تن آرد جو، هشت هزار تن آرد ذرت و 12 هزار تن سبوس غلات در حال احداث است.

محمد ابراهیمی تودرواری همچنین در حاشیه بازدید از داروخانه‌های سطح شهر کلاله با تاکید برضرورت ممانعت از تجمع مراجعان در این مکان‌ها، تاکید کرد: داروخانه‌هایی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمپ خواهند شد.

**

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ساعت 9:12 صبح امروز زمین لرزه‌ای با قدرت 2.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین در فاصله 28 کیلومتری مراوه‌تپه استان گلستان و 40 کیلومتری کشور ترکمنستان و 55 کیلومتری گرماب، خراسان شمالی رخ داد.

به گفته امانگلدی ضمیر فرماندار مراوه‌تپه تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی این زمین لرزه که در 48 ساعت گذشته سومین زلزله در این شهرستان مرزی بود، از سوی مردم دریافت نشده است.

**

یحیی مرادی مسوول روابط عمومی پارک ملی گلستان از پایان سرشماری پاییزه پستانداران این پارک با محوریت گونه‌های قوچ و میش و کل و بز خبر داد و گفت: عملیات سرشماری به مدت سه روز از چهارم تا ششم آذر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا اجرا شد و نتایج آن بعد از جمع‌بندی اطلاعات تیم‌ها، اعلام می‌شود.

**

فرمانده سپاه کلاله گفت: به مناسبت هفته بسیج چهار واحد مسکونی نیازمندان با هزینه 380 میلیون ریال توسط نیروهای جهادی بسیج مرمت و بازسازی و یک واحد خانه عالم نیز با همکاری بسیج و خیران احداث و تحویل هیات امنای مسجد امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان شد.

سرهنگ محمود بیات کوهسار افزود: همچنین تاکنون با اجرای طرح کمک مومنانه بیش از 13 هزار و 600 بسته معیشتی بین نیازمندان از قبل شناسایی شده کلاله توزیع شده است.

**

به گفته کمال‌الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، تفاهم نامه ساخت یک مدرسه 6 کلاسه به صورت مشارکتی بین آموزش و پرورش و اهالی خیر روستای قل حاجی این شهرستان امضا شد.

استان گلستان حدود 1.9 میلیون نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*