پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کلاهبرداری با فروش خودروهای تصادفی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کلاهبرداری با فروش خودروهای تصادفی

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زن و مردی کلاهبردار که با بازسازی خودروهای تصادفی آنها را به عنوان خودروی سالم می فروختند، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه "سید علی شریفی" گفت: خرداد امسال پرونده ای با موضوع کلاهبرداری مبنی بر فروش خودرو پژو 207 تصادفی به جای خودروی سالم و فاقد رنگ، در اختیار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه دوم آگاهی این پلیس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: مالباخته که با فروشندگان خودرو از طریق سایت های اینترنتی خرید و فروش کالا آشنا شده بود، پس از انجام معامله و واریز مبلغ 3 میلیارد و 300 میلیون ریال، متوجه تصادفی بودن خودرو شده بود که با تماس وی با فروشندگان، دیگر این زن و مرد پاسخگوی وی نبوده اند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه هویت و مخفیگاه متهمان شناسایی شد، ابراز داشت: متهمان پس از دستگیری در تحقیقات تکمیلی به 5 فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کردند.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه قبل از پرداخت هر گونه وجهی در ابتدا اصالت مدارک و سالم بودن مورد معامله را بررسی کنید، اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری ها را 10 میلیارد ریال برآورد کردند.

به گفته سرهنگ شریفی تا کنون هر 5 مال باخته شناسایی شده اند و کشف جزئیات پرونده و سایر جرایم احتمالی متهمان در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی