سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

کلاه‌برداری میلیونی از طریق هک شبکه‌های اجتماعی در قم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کلاه‌برداری میلیونی از طریق هک شبکه‌های اجتماعی در قم

قم - ایرنا - معاون دادستان قم از شکایات مردمی در خصوص کلاه‌برداری از طریق هک شبکه‌های اجتماعی کاربران خبر داد و گفت: متهمان با هک تلگرام یا سایر پیام‌رسان‌ها، به اطلاعات شخصی افراد نفوذ کرده و با برقراری ارتباط با دوستان آن‌ها، درخواست مبلغی پول به‌عنوان قرض می‌نمایند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم، حجت‌الاسلام ابوالفضل تحریری در این زمینه افزود: مال‌باختگان در این نوع کلاه‌برداری با توجه به این‌که ظاهرا پیام درخواست کمک مالی از طرف دوستشان ارسال شده است، به آن اعتماد کرده و مبالغ میلیونی را به شماره حساب اعلامی واریز می‌کنند.

وی اضافه کرد: مال‌باختگان پس از گذشت مدت‌زمانی متوجه می‌شوند که پیام‌ها از طرف فرد سومی برایشان ارسال شده است.

وی با هشدار در خصوص این‌که گاهی تبهکاران، فیلم و تصاویر شخصی افراد را مطالبه کرده و از طریق آن‌ها اقدام به اخاذی می‌کنند، اضافه کرد: شهروندان مراقب پیام‌های مشکوک در شبکه‌های اجتماعی باشند و قبل از هر اقدامی از صحت و اصالت پیام و فرستنده آن اطمینان حاصل کنند.

تحریری با اشاره به اینکه هک شبکه‌های اجتماعی اغلب در قالب پیام بروز رسانی و ارسال کد کاربری به هکر صورت می‌گیرد؛ گفت: کاربران از ارسال کد فعال‌سازی تلگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگر خود به دیگر افراد جدا بپرهیزند.

*س_برچسب‌ها_س*