جمعه 10 فروردین 1403

کلهر: جریان ورزش روستایی باید به جریان ورزش قهرمانی کشور متصل شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
کلهر: جریان ورزش روستایی باید به جریان ورزش قهرمانی کشور متصل شود

سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد که درهای هیچ خانه ورزش روستایی به روی اهالی روستا نباید بسته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، سینا کلهر، سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: متاسفانه ورزش روستاها از جریان ورزش قهرمانی کشور جداست اما قطعا تلاش خواهیم کرد تا راه حضور استعدادهای روستا به تیم‌های ملی را هموار کنیم. او افزود: با همت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی باید جریان ورزش روستایی به جریان ورزش قهرمانی کشور متصل شود و مطمئن باشید تا روزی که در این سمت حضور داشته باشم از این تلاش ذره‌ای دریغ نخواهم کرد. سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی تصریح کرد: بچه‌های روستا و عشایر باید این حق، شانس و امکان را داشته باشند تا بتوانند در قالب تیم‌های ملی افتخار آفرینی کنند. برای مثال به تیم ملی کشتی اشاره دارم که اکثرا روستازاده بودند و شادی را به خانه مردم ایران آوردند. کلهر افزود: اما نکته‌ای که برایم خیلی مهم است، بحث خانه‌های ورزش روستایی است. طبق اعلام و آمار و ارقام هفت هزارخانه ورزش روستایی در کشور وجود دارد که بر اساس آماری که به دست ما رسیده تنها 1500 خانه فعال است. مطمئن باشید به هر 31 استان به طور غیررسمی سفر کرده و آینده این خانه‌ها را بررسی خواهم کرد.

وی تاکید کرد: درهای خانه‌های ورزش روستایی باید به روی اهالی روستا باز باشد نه این که مدت‌ها خاک بخورند، مطمئن باشید برای دهیارانی که خدمات بیش‌تری را به اهالی روستا در حوزه ورزش ارایه دهند و مشارکت فعال داشته باشند اعتبار ویژه‌ای در نظر خواهیم گرفت.

انتهای پیام