جمعه 31 فروردین 1403

کل درآمد تیم ملی از بازی با کانادا خرج بلیت هواپیما

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع

آمار مالی بازی تدارکاتی ایران در خاک کانادا به رسانه‌ها درز کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، از یک سو برخی منابع خبری مدعی هستند با توجه به درآمد سه میلیون یورویی کانادا از بلیت فروشی، درآمد 1/7 میلیون یورویی از پخش تلویزیونی و سود یک میلیون یورویی از تبلیغات محیطی که نصیب برگزار کننده بازی ایران و کانادا شده، سهم 325 هزار دلاری ایران از این بازی ناچیز است.

برخی رسانه ها مدعی‌اند به جای آن که فدراسیون از این بازی سود ببرد، بخشی از درآمدهای این دیدار تبدیل به پورسانت شده است. از سوی دیگر فدراسیون مدعی است همین که توانسته بابت این بازی از کانادا پول بگیرد شاهکار کرده است. البته به نظر می‌رسد پولی که فدراسیون گرفته تمام و کمال خرج پرواز کاروان تیم ملی به کانادا می شود.

برخی می‌گویند 325 هزار دلار آن هم در شرایطی که کانادا هزینه پرواز تیم ملی را تقبل نکرده و همین پول باید صرف خرید بلیت بیزینس کلاس برای کاروان تیم ملی شود، درآمد خوبی محسوب نمی‌شود. فدراسیون هم به استناد پرداخت مبالغ نجومی برای بازی با تیم‌های درجه سه آفریقایی در فدراسیون های گذشته، این مسابقه را یک پیروزی دیپلماتیک می‌داند.

ماجرا از این قرار است که برخی واسطه‌ها برای اینکه مقابل درآمدزایی فدراسیون فوتبال را بگیرند و درآمد حاصل از این بازی‌ها را تصاحب کنند، به دنبال هماهنگی بازی‌های دوستانه بودند. استیلی به همین موضوع اشاره کرد که برخی واسطه‌ها به فدراسیون نامه زده‌اند. در این زمینه حراست فدراسیون فوتبال برخی درخواست‌های ارسالی به فدراسیون برای هماهنگی بازی‌های دوستانه را بررسی کرده و در یکی از آنها، به مورد مشکوکی رسیده بود.

پیگیری‌ها نشان می دهد یکی از واسطه‌هایی که برای هماهنگی بازی‌های دوستانه به فدراسیون نامه زده بود، فردی کامرونی به نام «جؤ کامگا» بوده است. یکی از مسئولان حراست فدراسیون فوتبال نیز بدون نام بردن از شرکت یا فردی، اعلام کرد «جلوی یک شرکت خارجی در این زمینه گرفته شد». حتی به این مسئله نیز اشاره شد که «هر ایجنت یا شرکت کارگزاری داخلی و خارجی تمایل به هماهنگی بازی‌های دوستانه تیم ملی داشته باشد، پیشنهاد خود را ارائه خواهد داد تا فدراسیون در کارگروهی این پیشنهاد را بررسی کند».