شنبه 1 اردیبهشت 1403

کمبود بودجه تا بی‌خیالی مسئولان؛ از دلایل ناکامی تیم‌های نفتی خوزستان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
کمبود بودجه تا بی‌خیالی مسئولان؛ از دلایل ناکامی تیم‌های نفتی خوزستان

یک کارشناس فوتبال به برخی دلالی ناکامی تیم های نفتی خوزستان در یک دهه اخیر پرداخت.

محسن بابادی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: طی سالیان اخیر، همواره عملکرد تیم های نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان، هواداران و مردم خوزستان را تا مرز سکته پیش برده و آن قدر نتایج عجیب و غریبی گرفته اند و استرس بر مردم آبادان، مسجدسلیمان و شهرهای اطراف‌شان وارد کرده اند که جای هیچ لذت و تفریحی برای طرفداران این دو تیم در فصل باقی نمانده و لیگی پر استرس را با قرار گرفتن در میانه ها یا ته جدول پشت سر گذاشته و جزو کاندیداهای اصلی سقوط به لیگ دسته یک بوده‌اند و تنها به صورت مقطعی و کاملا اتفاقی نتایج یا فصل خوبی را سپری کرده اند.

وی با اشاره به برخی دلایل ناکامی تیم های نفتی خوزستان در یک دهه اخیر، گفت: یکی از مهم ترین دلایل ناکامی تیم های نفتی خوزستان، کمبود بودجه در تیم هایی است که اسم شرکت نفت به عنوان بزرگ ترین شرکت دولتی کشور را یدک می کشند. در حالی که برخی تیم های لیگ برتری تا 250 میلیارد تومان در این فصل هزینه کرده اند، مجموع بودجه دو تیم نفتی خوزستان با تمامی آپشن های موجود به 30 میلیارد تومان هم نمی رسد. پس مهم ترین فاکتوری که کمر این تیم ها را می شکند که نمی دانم عمدی است یا سهوی، مشکلات مالی است.

این کارشناس فوتبال عنوان کرد: مسئولان و نمایندگان استان هم که قربان‌شان بروم، انگار نه انگار و گویا در خواب تشریف دارند که همین بی خیالی آن ها از جمله دلایل عدم موفقیت تیم های نفتی خوزستانی است و گویا چرت زدن روی صندلی های مجلس در بهارستان برای شان از پیگیری مشکلات این دو تیم که نبض تپنده ورزش استان هستند، آسان تر و دلچسب تر است. دیگر مشکل نفتی های خوزستان، همان قانون منع وزارت نفت از تیم داری در سطوح حرفه ای است و علی رغم این که موضوعی تکراری شده اما باز هم شاهد هیچ گونه تلاشی از جانب نمایندگان این دو شهر و دیگر نمایندگان استان در طی فصل مسابقات نبودیم و هنوز این دو تیم اندر خم یک کوچه بوده و تا به این لحظه وضعیت تیم داری، بودجه، کادر فنی، بازیکنان و هیچ چیز آن ها برای فصل آتی مشخص نیست و مطمئن هستم، این دو تیم باز هم دقیقه 90 برای فصل آینده شکل گرفته و مجددا فصل آماده سازی آن چنانی و بودجه مطلوبی نخواهند داشت و بازیکنان درجه 3 و 4 را جذب خواهند کرد و بازهم جان مردم را به لب‌شان خواهند رساند.

وی تاکید کرد: دقیقا تمامی مشکلات این تیم ها طی چند سال گذشته از همین موضوعات یاد شده شکل گرفته است اما آن چه از هر چیزی مهم تر و کلیدی تر است، نداشتن و عدم پیگیری رده های پایه این دو باشگاه جهت پشتوانه سازی خصوصا برای نفت مسجدسلیمان است. تیم شهر اولین ها علی رغم استعدادهای فراوان در مسجدسلیمان، اندیکا، هفتکل، لالی، عنبر، شوشتر، بازفت و سایر مناطق نزدیک، همچنان واردکننده بازیکن و مربی غیربومی است و به محض رفتن یک بازیکن یا مربی تن شان می لرزد که قرار است چه بلایی سر آن ها بیاید.

بابادی ادامه داد: عدم پرداختن به رده های پایه و عدم حمایت و تشکیل تیم های استانی و کشوری، بیشترین هدر رفت سرمایه انسانی و مالی را برای این شهرها و خوزستان به همراه داشته است و نمی دانم چه دست هایی پست پرده است که رده های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امیدهای این تیم‌ها علی رغم امکانات مناسب و دارا بودن مربیان خوب و با دانش پایه در این شهرها شکل نمی گیرد. این سوالی است که در پاسخگویی به آن، تنها شخص آقای علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان می تواند به ما کمک کند. در آبادان نیز چنین است و از رده های پایه طلایی پوشان تنها یک نام و حالت دکوری و تشریفاتی بیشتر باقی نچمانده که با این شرایط، نبودش بهتر از بودنش است.

وی گفت: آبادانی که زمانی تغذیه کننده اصلی تیم های ملی در تمامی رده ها بود، امروزه واردکننده ای بزرگ محسوب شده و بسیاری از نوجوانان و جوانان آبادانی به جای پرداختن به فوتبال، درگیر مسایل دیگر می شوند. باید از مسئولان و نمایندگان مردم در این دو حوزه آبادان و مسجدسلیمان پرسید، دقیقا وظیفه و نقش شما در مجلس چیست و چه اهدافی برای برطرف شدن و بهبود موارد یاد شده دارید؟ اگر برنامه ای ندارید، زودتر به ما بگویید که حداقل حرص نخوریم و خیال‌مان راحت باشد که بازهم همان آش و همان کاسه خواهد بود. اگر هم اقدامات مناسبی مرتبط با آن چه گفته شد، انجام داده اید، خیلی واضح و شفاف به مردم استان خصوصا جامعه فوتبالی، گزارش مبسوط ارائه دهید.

انتهای پیام