سه‌شنبه 28 فروردین 1403

کمک 1.6 میلیارد دلاری دولت آمریکا به یک شرکت دارویی برای ساخت واکسن کرونا

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
کمک 1.6 میلیارد دلاری دولت آمریکا به یک شرکت دارویی برای ساخت واکسن کرونا

دولت آمریکا 1.6 میلیارد دلار به شرکت دارویی نواواکس برای آزمایش و ساخت و تجاری سازی واکسن احتمالی کرونا در آمریکا کمک کرد و هدف آن توزیع 100 میلیون دوز از این واکسن تا ژانویه 2021 است.

*س_ دولت آمریکا 1.6 میلیارد دلار به شرکت دارویی نواواکس برای آزمایش و ساخت و تجاری سازی واکسن احتمالی کرونا در آمریکا کمک کرد و هدف آن توزیع 100 میلیون دوز از این واکسن تا ژانویه 2021 است. _س* - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت آمریکا 1.6 میلیارد دلار به شرکت دارویی نواواکس برای آزمایش و ساخت و تجاری سازی واکسن احتمالی کرونا در آمریکا اهدا کرد و هدف آن توزیع 100 میلیون دوز از این واکسن تا ژانویه 2021 است.

سهام شرکت دارویی نواواکس 35 درصد افزایش یافت.

این پاداش بیشترین کمکی بوده که کاخ سفید برای تسریع دسترسی به واکسن و درمان کرونا اعطا کرده است.

استن ارک، مدیرعامل شرکت نواواکس گفت این پاداش در ازای تحویل 100 میلیون دوز از واکسن کرونا در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی یا در ژانویه و فوریه سال آینده اعطا شده است.

این کمک مالی هزینه انجام مرحله سوم آزمایشات یعنی مرحله نهایی آزمایش بر روی انسان را تامین می کند که از اوایل اکتبر آغاز می‌شود.

اعلام اعطای این پاداش به دنبال سرمایه‌گذاری 456 میلیون دلاری در شرکت ارائه تجهیزات پزشکی و داروسازی جانسون و جانسون در ماه مارس، 486 میلیون دلار کمک به شرکت مدرنا در ماه آوریل و 1.2 میلیارد حمایت مالی از شرکت دارویی آسترازنکا در ماه مه صورت گرفت. دولت آمریکا همچنین 628 میلیون دلار به شرکت امرجنس بایوسلوشنز برای توسعه ظرفیت داخلی تولید واکسن احتمالی کرونا و دارو های درمان بیماری کووید 19 پرداخت کرده است.

کمک کرونایی دولت آمریکا به جیب ثروتمندان و افراد بانفوذ سرازیر شد کرونا 400 میلیون شغل تمام وقت را در دنیا از بین برد

به نظر می رسد یک واکسن ایمن و موثر تنها راه پایان دادن به همه گیری ویروس کرونا ست که تا حالا جان بیش از نیم میلیون نفر را در سراسر دنیا گرفته است. یک چهارم این تعداد در آمریکا بوده است.

شرکت نواواکس در ماه مه 188 میلیون دلار دیگر از ائتلاف CEPI برای مبارزه با ویروس کرونا دریافت کرده بود و پیش از آن چهار میلیون دلار هم در ماه مارس در شرکت سرمایه گذاری شده بود. وزارت دفاع آمریکا در ماه ژوئن 60 میلیون دلار به این شرکت اعطا کرد تا ازساخت 10 میلیون دوز از واکسن کرونا در 2020 حمایت کرده باشد.

شرکت نواواکس انتظار دارد تا سال آینده میلادی بتواند ماهانه 50 میلیون دوز از واکسن کرونا را در آمریکا بسازد.

انتهای پیام /17