پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کمیسیون ماده 100 نیاز به اصلاحات اساسی دارد / جریمه شهرداران مناطق در صورت چشم پوشی در برابر تخلفات

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
کمیسیون ماده 100 نیاز به اصلاحات اساسی دارد / جریمه شهرداران مناطق در صورت چشم پوشی در برابر تخلفات

به گزارش خبرنگار شهر خبرگزاری فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره اعلام پلیس تهران بزرگ مبنی بر عدم گواهی ایمنی به برخی ساختمان‌ها اظهار داشت: از صحت و سقم این خبر اطلاعی ندارم و باید دقیق مسئله را جویا شوم.

وی افزود: پایانه کار ساختمانی و مسائل مربوط به ایمنی ساختمان ها مصوبات خاصی دارد و باید در مصوبات شورای عالی شهرسازی و شورای شهر باید باشد و در مراجع ذیربط به تصویب رسیده باشد و اعلام صرفاً یک موضوع به معنای قابل اجرا بودن آن نیست.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ایمنی یک مسئله بسیار تخصصی است، گفت: تخلفات در زمینه ضوابط شهرسازی به تنهایی با جریمه حل نمی شود در حال حاضر چند ده هزار پرونده در این زمینه باقی مانده و هنوز حل و فصل نشده و برخی گمان می‌کردند که تخریب املاک که تخلف در آن صورت گرفته می‌تواند چاره‌ساز باشد ولی این موضوع هم به سرانجام نرسیده و حتی گاهی جریمه زودتر به نتیجه می‌رسد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: مباحث مربوط به کمیسیون صد اصلاحات عمیق نیاز دارد. مجلس در حال بررسی این موضوع است باید اقدامات ضمانت اجرایی داشته باشد. رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: کمیسیون ماده 100 نیاز به تغییرات اصولی دارد و مثلا علاوه بر اینکه صاحب ملکی که تخلفی انجام داده باید جریمه شود کسی هم که در برابر تخلف چشم پوشی کرده اعم از شهردار منطقه و ناحیه باید مورد جریمه قرار گیرند و بسیاری از مباحث موجود در کمیسیون ماده صد مانند استخوان لای زخم است و باید برای آن چاره اندیشی شود. وی با اشاره به حضور دادستان تهران در صحن امروز شورای شهر گفت: در دیدار اخیر با آیت‌الله اژه‌ای قرار شد که دیدارهای تخصصی افزایش یابد در کنار این مسئله امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه دادستان در شورا حضور می‌یابند. انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

شهرداری تهران

جریمه ماده 100 این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
کمیسیون ماده 100 نیاز به اصلاحات اساسی دارد / جریمه شهرداران مناطق در صورت چشم پوشی در برابر تخلفات 2