پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

گبرلو: ترویج اندیشه انقلابی و دینی از طریق پرده سینما شدنی است / سطحی‌سازی متوقف خواهد شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
گبرلو: ترویج اندیشه انقلابی و دینی از طریق پرده سینما شدنی است / سطحی‌سازی متوقف خواهد شد

متولیان جدید تأکید دارند به ترویج اندیشه انقلابی و دینی از طریق پرده سینما بپردازند و در این راه رسانه‌های مرتبط با هم متحد شده‌اند؛ طبیعتا این کار شدنی است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود گبرلو روزنامه‌نگار و منتقد سینما در صفحه اینستاگرامی خود از رخ دادن اتفاقات بزرگ و مهم در سینمای ایران خبر داده و نوشته است: فیلمسازان جدید با نگرش جدید در راه‌اند؛ مضامین متفاوت خواهد بود؛ تماشاگر افزایش خواهد یافت؛ سطحی‌سازی متوقف خواهد شد؛ متولیان جدید تأکید دارند به ترویج اندیشه انقلابی و دینی از طریق پرده سینما بپردازند و در این راه رسانه‌های مرتبط با هم متحد شده‌اند؛ طبیعتا این کار شدنی است همچنان که در گذشته سینمای ایران و حتی جهان نمونه اش را داشتیم و دیدیم.

هر حرکت انقلابی تحولات و دگرگونی و متأسفانه گاه تخریب‌هایی به همراه دارد. ممکن است عده‌ای خانه‌نشین بشوند, کار نکنند و یا فعالیت‌هاشان کمتر بشود. حرفشان هر چند درست اما مثل گذشته باورپذیر نخواهد بود و چون عملکرد برخی راه‌کار مناسبی برای رونق و شکوفایی ایجاد نکرده - به‌جز در حلقه محدود - ممکن است محکوم به خطا و انحراف بشوند و شده‌اند، اما نمی‌توان منکر خلق آثار درخشان سینمایی شد که تا ابد افتخار ایران انقلابی و اسلامی است - چه این گروه می‌آمدند و چه نمی‌آمدند - نکته مهم این است که باید صبر و حوصله کرد تا دو طرف به یک تعادل برسند؛ یک طرف بپذیرد دیگر منتقد و معترض نیست و در کنار شور انقلابی وارد میدان حاکمیت شده است و باید در درون این حلقه حاکمیت همه را عادلانه و منصفانه ببیند هرچند همفکر نباشند اما یک ایرانی دلسوز و متخصص و به معنای واقعی هنرمندند که برای سربلندی ایران دلش می‌تپد و بپذیرند جمله "هرکی نمی‌تواند برود" جمله زشت و توهین‌آمیزی بود. همه گذشته را به نابودی نکشاند و گروه دیگر بپذیرند نسل جدید که اکثرا جوان‌اند جهان‌بینی جدید و توانایی لازم را دارند اما قدری عجول و گاه ناکارآمد و گاه عصبانی‌اند چنانچه در گذشته این نسل با همین شور انقلابی و دینی یک دوره به میدان آمد، تولیداتی هم به بازار آورد مثل توبه نصوح، ایوب پیامبر، زندگی مسیح، طوفان شن، آقای رئیس جمهور، شیدا، دیده‌بان، پرچمدار، بچه‌های آسمان که برخی از این فیلم‌ها به آرشیو سپرده شدند و برخی بر دل تماشاگر نشستند. دلیل آرشیو شدن برخی هم دشمنی‌ها نبود بلکه به‌خاطر عدم شناخت تخصصی در میدان شکست خوردند. پس این تحول و دگرگونی شدنی است اما باید با قدرت و تخصص واقعی به میدان آمد. واقعیت این است که "هنر" یک استعداد خدادادی است که به بعضی انسان‌ها اهدا نمی‌شود. گروه حاکمیتی باید با تفکیک سره از ناسره، عادلانه یک اتحاد ملی بین همه هنرمندان این سرزمین چه انقلابی و چه غیر انقلابی برای پیشرفت و سعادت آرمانگرایانش ایجاد کند. این رمز موفقیت و ماندگاری است.

گبرلو منتقدان و شاکیان "زخم کاری" را به داشتن "نگاه منحرف" متهم کرد وزیر ارشاد: بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی را ذیل اندیشه‌های رهبر انقلاب آغاز کرده‌ایم / رئیس‌جمهور شخصاً موضوع تأمین کاغذ را پیگیری می‌کند خزاعی: فیلم کوتاه خاستگاه اندیشه ورزی انقلابی و جوان سازی سینما است / تمایل دارم موسوی در کنارمان بماند آنچه از دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ مورد انتظار است / تحول‌گرایی مبتنی بر عقلانیت و انقلابی‌گری حمایت برخی مسئولین از فیلمسازان انقلابی حکایت نوش‌دارو پس از مرگ سهراب است / گفتند فیلمی ضد مدافعان حرم ساخته‌ای! شاه‌حسینی: دولت آینده به مهجوریت ارزش‌های انقلابی در سینما پایان دهد