سه‌شنبه 28 فروردین 1403

گرانترین خانه های ایران در این 5 شهر هستند!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
گرانترین خانه های ایران در این 5 شهر هستند!

اقتصادنیوز: طبق گزارش مرکز آمار از قیمت مسکن در شهرهای منتخب کشور 5 شهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد گران‌ترین شهرهای کشور در حوزه مسکن هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، بررسی گزارش مرکز آمار ایران از قیمت مسکن در شهرهای منتخب کشور نشان می دهد که 5 شهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد گران ترین شهرهای کشور در حوزه مسکن در بهار 1400 بوده اند.

اگر چه قیمت مسکن در شهرهای مختلف کشور طی سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است اما در این میان برخی شهرهای کشور، رقم های عجیب و غریبی را در قیمت مسکن ثبت کرده اند و در این میان تهران به عنوان پایتخت کشور از رقبای خود به حد چشمگیری جلوتر است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران در بهار 1400 حدود 32 میلیون و 600 هزار تومان بود. این درحالی است که در شهر اصفهان متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیر بنای مسکونی 13 میلیون و 300 هزار تومان بوده است که به عنوان دومین شهر گران فاصله زیادی تا قیمت مسکن در تهران دارد.

پس از اصفهان، شهرهای تبریز با متوسط قیمت 11 میلیون و 100 هزار تومان، شیراز هم با همین حدود قیمت - 11 میلیون و 50 هزار تومان - و مشهد با حدود قیمت 10 میلیون و 800 هزار تومان برای هر مترمربع زیربنای مسکونی قرار دارند و گران ترین قیمت مسکن را به خود اختصاص داده اند.

کرج، اراک و قم نیز در رتبه های بعدی قرار گرفته اند که قیمت فروش هر مترمربع مسکن در این شهرها نیز بیش از 10 میلیون تومان است.

اما ارزان ترین شهر کشور از لحاظ قیمت مسکن، یاسوج است. متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در این شهر حدود یک میلیون و 900 هزار تومان است و تنها شهری است که متوسط قیمت فروش هر مترمربع مسکن آن کمتر از 2 میلیون تومان است.

سایر شهرهای ارزان کشور را می توان شهرهایی اعلام کرد که متوسط قیمت فروش هر مترمربع مسکن در آنها کمتر از 5 میلیون تومان است. به این ترتیب سایر شهرهای ارزان کشور به ترتیب عبارتند از بیرجند، ایلام، خرم آباد و یزد.

همچنین بخوانید
گرانترین خانه های ایران در این 5 شهر هستند! 2