جمعه 10 فروردین 1403

گردشگری سلامت از اولویت‌های وزارت بهداشت / برنامه جذب 30 هزار پرستار را داریم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
گردشگری سلامت از اولویت‌های وزارت بهداشت / برنامه جذب 30 هزار پرستار را داریم

وزیر بهداشت از برنامه ریزی برای برگزاری آزمون برای 30 هزار پرستار خبر داد و گفت: برای پرستارانی که در دوران کرونا، خدمت رسانی کرده اند یک امتیاز ویژه در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر به شهرستان‌های شرق استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: روز گذشته با تصویب هیئت دولت، به منظور فراهم شدن امکان حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم، سقف کارانه پزشکان برداشته شد.

وی افزود: این یک مزیت بسیار مناسب برای پزشکانی است که در مناطق محروم خدمت کنند و موجب تشویق حضور افراد متخصص در مناطق محروم می شود. دکتر عین الهی تاکید کرد: هدف وزارت بهداشت از اجرای این طرح، کمک به ایجاد عدالت سلامت در کشور است تا مناطق محروم هم بتوانند از خدمات پزشکان خوب و متخصص برخوردار شوند. وی در ادامه به طرح خدمت ماندگار اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح پزشکانی که عمر خود را در راه خدمت به مناطق محروم صرف کرده‌اند و مورد تشویق قرار می‌گیرند. دکتر عین الهی در ادامه به معرفی اجرای طرح سهمیه عمومی تخصص برای اولین بار در کشور پرداخت و گفت: بر اساس این طرح، پزشکانی که در شهرستان‌هایی مانند صحنه و کنگاور مشغول خدمت هستند برای آزمون دوره تخصص از یک سهمیه ویژه برخوردار می‌شوند و بعد طی دوره به شهرستان محل باز می‌گردند. وی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری آزمون برای 30 هزار پرستار خبر داد و گفت: برای پرستارانی که در دوران کرونا، خدمت رسانی کرده‌اند یک امتیاز ویژه در نظر گرفته شده است. وزیر بهداشت در ادامه با استقبال از مطالبه استاندار کرمانشاه در زمینه فراهم شدن امکان درمان گردشگران خارجی در استان، عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های پزشکی در استان‌های مرزی، از اولویت‌های وزارت بهداشت است. وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای منطقه به ویژه عراق، خواهان استفاده از امکانات پزشکی کشورمان هستند و با حمایت استاندار کرمانشاه به دنبال فراهم کردن بسترهای لازم برای درمان این افراد در نزدیکترین فاصله به مرزهای کرمانشاه هستیم.