جمعه 31 فروردین 1403

گروه‌های جهادی در 27 استان مشغولند / چهارمین عملیات بزرگ جهادی متمرکز آغاز شده

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
گروه‌های جهادی در 27 استان مشغولند / چهارمین عملیات بزرگ جهادی متمرکز آغاز شده

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، امروز رزمایش جهادگران فاطمی با حضور سردار حسین سلامی؛ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار حسن حسن زاده؛ فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسن حسن زاده با اشاره به اینکه مجموعه همایش‌های بزرگ جهادگران فاطمی با ابلاغ سردار سلیمانی؛ ریاست سازمان بسیج در سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: سپاه حضرت محمد رسول الله در حال حاضر بالغ بر 3 هزار گروه جهاد ثبت شده دارد و گروه‌های جهادی در موضوعات و تخصص‌های مختلف مشغول کارند. امروز گروه جهادی حقوقدان، عمرانی، درمانی، بهداشتی، فرهنگی و پزشکی داریم و بسیج مداحان، گروه‌های جهادی را سازماندهی کرده تا در مناطق مختلف خدمات دهند.

گروه‌های جهادی در 27 استان مشغولند

وی ادامه داد: گردان‌های بسیج پایه در تهران بزرگ با عنوان بیت المقدس، امام علی، امام حسین، فاتحین و کوثر دارای گروه‌های جهادی هستند. گروه‌های جهادی در 27 استان مشغول خدماتتد. در ابتدای شروع کرونا تا به امروز نزدیک به 3 میلیون بسته معیشتی در تهران بزرگ به صورت هدفمند توزیع شده است و در طول این 2 سال بالغ بر 3 هزار و 500 جهیزیه در تهران و سایر استان‌های محروم توزیع شد.

120 هزار خانواده محروم ثبت شده اند

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران در پایان سخنان اظهار داشت: در 2 روز گذشته چهارمین عملیات بزرگ جهادی متمرکز آغاز شده که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بسیج سازندگی هماهنگ شده است. در تهران سامانه‌ای داریم که بالغ بر 120 هزار خانواده محروم ثبت شده اند و کمک‌های معیشتی به صورت محله محور و پایگاه محور صورت میگیرد و بزرگ‌ترین شبکه توزیع محلی را در تهران بزرگ شاهد هستیم. در ادامه مراسم، سردار حسین سلامی؛ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به حاضرین بیان کرد: اگر اندکی از شما با همین احساس و حرارت و انگیزه در 19 رمضان در مسجد کوفه بودید، امام مسلمین ضربت نمی‌خورد. اگر این اندازه از جمعیت در نبرد با معاویه در کنار امان حسن بودید، صحنه جور دیگری رقم می‌خورد. اگر در عاشورا بودید، هرگز امام تنها نمی‌ماند.

نشانه‌ای از نزول ملائک

وی افزود: خداوند در نبرد‌ها برای نصرت مومنان گاهی هزار، 3هزار، 5 هزار فرشته به یاری مسلمانان می‌فرستاد. امروز شما مصداق نزول نصرت الهی هستید، نشانه‌ای از نزول ملائک که موجب آرامش قلب مومنان و، ولی امرمان می‌شوید. داستان مواجهه انقلاب ما با مستکبران، مواجهه حق و باطل است. اگر اندکی از شما با همین احساس و حرارت و انگیزه در 19 رمضان در مسجد کوفه بودید، امام مسلمین ضربت نمیخورد. اگر شما نبودید، پیروزی ممکن نبود.

دشمن از ما عقب افتاده است

حسین سلامی گفت: شما از، ولی امر دفاع کردید و او را همانند نگین انگشتری در باور خود قرار دادید و مثل صدر اسلام اجازه ندادید امام در خطوط مقدم بجنگد. شما از نبرد شکوهمند دفاع مقدس تا ناامید کردن دشمن در تهاجم سخت فرهنگی حضور داشتید. دشمن به دنبال تسلیم و نا امید کردن مردم ما بود، اما بسیار دیر شده است و عقب افتاده است.

آرامش در جامعه جان گرفت

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان سخنان خود مطرح کرد: این مردم در بزرگ‌ترین مقطع تاریخی توانستند تمام امید و سیاست‌های دشمن را محو کنند و دشمن را منجمد کنند. دشمن در جنگ مستقیم و نیابتی شکست خورده است. بسیج در همه میادین درخشید و در میدان عمل کرد و سختی‌ها را آسان کرد. آرامش در جامعه جان گرفت و کورسوی امید‌های دشمن محو شد. امروز مشکلات مربوط به ملت ما نیست و دشمنان ما در سختی بیشتری هستند. فرق ما با آن‌ها این است که ما بسیج داریم، ولی آن‌ها ندارند.