جمعه 10 فروردین 1403

گزارش کامل روند ثبت‌نام انتخابات فدراسیون فوتبال با 2 استراتژی پوتین و مدودوف / رقابت داغ 2 استقلالی با فدراسیونی‌های سابق

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
گزارش کامل روند ثبت‌نام انتخابات فدراسیون فوتبال با 2 استراتژی پوتین و مدودوف / رقابت داغ 2 استقلالی با فدراسیونی‌های سابق

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در نهایت ثبت نام از نامزدهای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال بعد از پایان مهلت مقرر ساعت 16 روز گذشته رسماً به پایان رسیده و مدعیان از گوشه کنار خود را به ساختمان خیابان شیخ بهایی رساندند تا مراحل حضور در انتخابات مهم‌ترین فدراسیون ورزشی کشور را تکمیل و نهایی کنند.

البته این پایان کار نیست و بعد از طی مراحل اداری و تأیید صلاحیت متقاضیان توسط نهادهای نظارتی و مسئول، اسامی واجدین شرایط، نهایی و اعلام خواهد شد تا رقابت انتخاباتی بین مدعیان رسماً آغاز شود، اما در همین شروع کار و در مرحله اول که ثبت‌نام مدعیان بود شاهد اتفاقات جالبی بودیم که مرور آن خالی از لطف نیست.

در این بین شاهد حضور و ثبت‌نام افراد تکراری و برخی امتحان پس داده‌ها نیز بودیم، افرادی که هنوز رد پای اقدامات مخرب آنها روی تن فوتبال باقی است، اما در کمال اعتماد به نفس بار دیگر می‌خواهند خود را در نقش ناجی فوتبال ایران معرفی کنند، ناجیانی که نام آنها با نابودی عجین شده است نه زندگی.

یکی از نفراتی که انتقادات زیادی در این مدت به وی می‌شد مهدی تاج بود کسی که بسیاری از خانواده فوتبال و افکار‌عمومی او را مسئول قرارداد ننگین و غرامت سنگین به مارک ویلموتس می‌دانند. پرونده‌ای که هنوز بسته نشده و بدون شک تبعات منفی آن تا سال‌ها دامان فوتبال ایران را خواهد گرفت، بدون اینکه مسببان آن پاسخ اشتباهات خود را داده باشند. شاید از ثبت نام مجدد تاج بتوان از عنوان بازگشت متهم به صحنه جرم یاد کرد جایی که تمام اقدامات از آنجا شروع شد؛ فدراسیون فوتبال.

دیگر شگفتانه انتخابات ثبت‌نام محمد آخوندی، عضو فعلی شورای اسلامی شهر تهران، عضو سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و مدیرکل اسبق روابط عمومی سازمان تربیت بدنی، بود. هر چند که تا پیش از این گمانه‌زنی‌ها در خصوص آخوندی دقیق نبود، اما وی با ورودش به عرصه انتخابات تنور را داغ کرد.

دیگر گزینه مطرح امیررضا واعظ آشتیانی بود که به نظر می‌رسد درنهایت با علیرضا اسدی ائتلاف خواهند کرد تا یکی به عنوان گزینه ریاست در مجمع حاضر شود چراکه هر دو نفر یکدیگر را به‌عنوان نایب رئیس اول ثبت‌نام کرده‌اند.

عزیزالله محمدی، رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال دیگر گزینه مطرحی بود که با حمایت علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل اسبق استقلال و کافی گام به عرصه انتخابات گذاشت. وی که پیش از این نیز سابقه حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال و ناکامی در این کارزار را داشته بار دیگر می‌خواهد شانسش را بیازماید تا شاید این بار از این میدان طرفی ببندد.

اما با وجود گمانه‌زنی‌های فراوانی که پیش از این درباره ثبت نام چهره‌های مطرحی همچون محمد دادکان و حتی مصطفی آجورلو مطرح می‌شد این دو چهره باتجربه فوتبال از حضور در انتخابات منصرف شدند تا عرصه را برای سایر مدعیان باز بگذارند.

دادکان که با اقبال جامعه فوتبال مواجه بود به نظر می‌رسد با توجه به اینکه پشتوانه حمایتی لازم را در بدنه تصمیم‌گیری کشور ندارد ترجیح داده وارد این کارزار نشود، اما آجورلو که پیش از این به صورت غیررسمی اعلام کرده بود تنها در صورت حضور دادکان وارد انتخابات نخواهد شد با بیان اینکه تمام تمرکزش روی موفقیت استقلال است، قید حضور در این رقابت نفس‌گیر را زد تا شاید در زمان بهتری وارد این کارزار شود تا شاید شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشد.

نامزدهای پست ریاست:

میرشاد ماجدی، مهدی تاج، امیررضا واعظ آشتیانی، محمد آخوندی، علیرضا اسدی و عزیزالله محمدی نفرات سرشناسی بودند که برای پست ریاست ثبت نام کرده‌اند.

نامزدهای پست نایب رئیسی:

مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده، علی فتح‌الله‌زاده، محمدرضا کافی، امیررضا واعظ آشتیانی، صادق رئیسی‌کیا، علیرضا اسدی، صادق درودگر و عباس صوفی.

نامزدهای پست نماینده باشگاه‌ها:

محمد رجاییان، کیوان بابادی، حمیدرضا گرشاسبی، محمدرضا ساکت و علیرضا جنتی.

البته در این میان شایعاتی در خصوص کنار رفتن 3 نفر از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال به علت کامل نبودن مدارکشان از گردونه انتخابات منتشر شد که توسط حسن کامرانی فر تکذیب شد.

گفته می‌شد امیررضا واعظ آشتیانی، علیرضا اسدی و محمد آخوندی به دلیل عدم دریافت فرم نامزدی از مجمع از دور رقابت‌ها کنار رفتند تا تنها 3 نامزد (تاج، ماجدی و محمدی) در میدان رقابت انتخابات فدراسیون فوتبال باقی بمانند.

البته با اعلام حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال، پرونده تمام نامزدهایی که برای پست ریاست، نواب رئیس اول و دوم و همچنین نماینده باشگاه‌ها در هیات رئیسه ثبت نام کرده اند در اختیار کمیته بدوی انتخابات قرار می‌گیرد و این کمیته 21 روز فرصت دارد تا نظر خود را در اینخصوص اعلام کند. بر این اساس فعلا چنین اتقاقی دور از ذهن خواهد بود.

ترکیب مطرح ترین نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال و اسامی نواب رئیس آنها به شرح زیر است:

*سید میرشاد ماجدی:

نایب رئیس اول: عباس صوفی نایب رئیس دوم: صادق درودگر

*امیر واعظ آشتیانی:

نایب رئیس اول: علیرضا اسدی نایب رئیس دوم: صادق رئیسی‌کیا

*مهدی تاج:

نایب رئیس اول: مهدی محمدنبی نایب رئیس دوم: منصور قنبرزاده

*عزیزالله محمدی:

نایب رئیس اول: علی فتح‌الله‌زاده نایب رئیس دوم: محمدرضا کافی

*محمد آخوندی:

فعلا گزینه ای را به عنوان نایب رئیس معرفی نکرده است و گفته می شود، مهدی محمد نبی و میرشاد ماجدی نایب رئیسان او خواهند بود.

*علیرضا اسدی:

نایب رئیس اول: صادق رئیسی‌کیا نایب رئیس دوم: امیررضا واعظ‌آشتیانی

انتخابات فدراسیون فوتبال هشتم شهریور ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام /