جمعه 10 فروردین 1403

گنجینه‌های دفاع مقدس به نسل فتح‌الفتوح انتقال یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گنجینه‌های دفاع مقدس به نسل فتح‌الفتوح انتقال یابد

همدان - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: نسل جوان امروز فتح‌الفتوح کشور است که باید گنجینه‌های بی‌نظیر و ارزشمند دفاع مقدس به آنها منتقل شود.

سرهنگ سیدجواد حسینی روز سه‌شنبه در آیین نواختن زنگ مقاومت در هنرستان فنی شهید قاسم باقری ملایر اظهار داشت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، فتح‌الفتوح برای کشور این است که جوانان ما خردمند، با تدبیر، دارای بصیرت و اهل ایستادگی در مقابل دشمن باشد که با وجود چنین جوانانی کشور مصونیت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه با فداکاری جوانان در جنگ تحمیلی هشت ساله پیروز میدان شدیم، به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: اگر در زمان دفاع مقدس جوانان و دانش‌آموزانی که از پشت میز و نیمکت مدارس جدا شدند و مشق عشق را در خندق‌ها و خاکریزها نوشتند، دشمن را به عقب راندند، امروز نیز این جوانان برای عقب راندن دشمن آماده‌تر هستند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: هم اکنون که در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس هستیم، دشمن پس از 40 سال هنوز دست از نظام و انقلاب و جوانان ما برنمی‌دارد.

سرهنگ حسینی خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: خود را به سلاح ایمان تجهیز کنید و هرگز از تجهیزات، ثروت و امکانات دشمن نترسید و فراگیری باطل باعث نشود شما در جهت حرکت به حق مایوس شوید.

وی گفت: همه ما وظیفه داریم تجربه‌ها، دستاوردها و گنجینه‌های دفاع مقدس را به نسلی که امام خمینی (ره) را ندیده و انقلاب اسلامی را درک نکرده است، منتقل شود.

نسلی صلح‌جو و ظلم‌ستیز می‌خواهیم

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند به دنبال این است که دانش‌آموزان در 6 حوزه اطلاعات کسب کنند و دانش‌آموزی رشدیافته در تمامی زمینه‌ها همچون علمی، اخلاقی، مذهبی و ورزشی داشته باشیم.

هادی سلگی افزود: طبق این سند دانش‌آموزان باید شجاع، نترس، صلح‌جو و ظلم‌ستیز باشند و دفاع مقدس نیز برپایه این امر شروع شد و با فداکاری و رشادت جوانان، کشور ما زیر بار هیچ ظلم و زوری نرفت.

وی ادامه داد: ملت ایران با اعتقاد به خدا و به پشتوانه رهبری امام خمینی (ره)، اعتقاد به شهادت‌طلبی، ایثار و جهاد و الگو قرار دادن امام حسین (ع) در هشت سال دفاع مقدس مقابل چندین کشور دنیا قرار گرفت و اجازه ندادیم یک وجب از خاک ایران به دست دشمنان بیفتد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر بیان کرد: در این مسیر جوانان بسیاری به شهادت رسیدند تا نهال انقلاب اسلامی به درخت تنومندی تبدیل شود و امروز جمهوری اسلامی ایران قدرت خاورمیانه باشد.

سلگی تاکید کرد: خاطرات و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس باید توسط راویانی که در جنگ حضور داشتند، به نسل جوانی که جنگ را ندیده، انتقال یابد تا بدانند چه مجاهدت‌ها و رشادت‌هایی صورت گرفت تا امروز در آرامش و امنیت کسب علم کنند.

در این آیین «علی محمدی» یکی از پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس، به بیان خاطراتی از زمان جنگ تحمیلی و رشادت‌های رزمندگان برای دانش‌آموزان پرداخت.

از 31 شهریور تا هفتم مهرماه به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس 200 عنوان برنامه در ملایر در حال اجرا است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
گنجینه‌های دفاع مقدس به نسل فتح‌الفتوح انتقال یابد 2