سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

یاد مرگ در خودسازی و مبارزه با رذائل اخلاقی بسیار مهم است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
یاد مرگ در خودسازی و مبارزه با رذائل اخلاقی بسیار مهم است

آیت الله صدیقی با بیان اینکه گفت: یاد مرگ در خودسازی و مبارزه با رذائل اخلاقی بسیار مهم بوده و نباید از آن غفلت شود.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه گفت: یاد مرگ در خودسازی و مبارزه با رذائل اخلاقی بسیار مهم بوده و نباید از آن غفلت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله کاظم صدیقی، امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اظهار داشت: زیارت عاشورا کلام الله است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اتصال انسان به کلام الله روح آدمی را جلا می دهد، ابراز کرد: بزرگان و علمای دین اهل مداومت بر زیارت عاشورا بودند؛ طلاب به عنوان سربازان امام زمان (عج) باید اهل قرائت زیارت عاشورا باشند چرا که زیارت عاشورا دعای انتظار است.

وی ظهور امام زمان (عج) را در گرو عینیت یافتن توحید در عالم هستی دانست و گفت: شرک نباید در جهان باقی بماند در این صورت است که امام ظهور می کنند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه مرگ حق است، عنوان کرد: انسان در عالم دنیا مسافر است طلاب باید توجه داشته باشند که یاد مرگ در خودسازی و مبارزه با رذائل اخلاقی بسیار مهم بوده و نباید از آن غفلت شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) مرگ را از آیات برجسته الهی و نشانه قهاریت پروردگار دانست و اظهار داشت: انسان هنگام مرگ ذلت و حقارت خود را درک می کند می فهمد که قدرت بی نهایت خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه امام زمان (عج) فرمانده طلاب هستند، گفت: طلاب باید خودشان را برای دفاع از حریم حضرت آماده کنند و اجازه ندهند سرمایه عمرشان به بطالت و بیهودگی بگذرد؛ جوانی بهار عمر و همه اعمال خیر و نیک باید در همین دوران انجام شود.

آیت الله صدیقی مراقبت و مجاهدت دائمی را تنها راه برای رهایی از وسوسه ها و فریب های ابلیس خواند و گفت: برای رسیدن به فیض الهی قلبی طاهر لازم است بنابراین انسان باید قابلیت کسب فیض الهی را پیدا کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه مداومت بر توبه توصیه الهی است، عنوان کرد: برای رها شدن از آلودگی ها توبه لازم است؛ طلاب همواره اهل توبه و اسغفار باشند.