پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

یوان دیجیتال به خودپرداز بانک ها رسید!

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
یوان دیجیتال به خودپرداز بانک ها رسید!

امکان تبدیل یوان دیجیتال به وجه نقد در 3000 دستگاه خودپرداز نصب شده در سراسر چین فراهم شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شین هوا، بانک صنعت و بازرگانی چین که یکی از اجزای اصلی توسعه پروژه ارز دیجیتالی ملی چین محسوب می شود از قابلیت جدیدی برای مشتریان خود رونمایی کرد که طی آن به افراد امکان تبدیل یوان دیجیتال به وجه نقد در 3000 دستگاه خودپرداز نصب شده در سراسر این کشور را می دهد. بع این ترتیب این بانک چینی به نخستین بانکی در چین تبدیل می شود که چنین امکانی را برای مشتریان خود راه اندازی می کند.

هدف از این کار، تسهیل تبدیل ارز دیجیتالی به شکل نقد در چین عنوان شده است. قرار است به تدریج بانک های بیشتری در چین این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنند: بانک کشاورزی چین که یکی از چهار بانک بزرگ این کشور نیز محسوب می شود به طور آزمایشی امکان برداشت وجه نقد از 10 خودپرداز در پایتخت را برای دارندگان یوان دیجیتالی فراهم کرده است.

طبق اعلام بانک مرکزی چین، یوان دیجیتال به صورت سراسری و رسمی در جریان برگزاری مسابقات المپیک زمستانی چین در سال 2022 راه اندازی خواهد شد. این ارز که پرداخت الکترونیکی دیجیتالی نامیده می شود دارای برخی از ویژگی های ارزهای دیجیتالی موجود در بازار نیز خواهد بود اما در برخی خصیصه ها با آن ها تفاوت دارد.

به تدریج قرار است یوان دیجیتالی جایگزین وجه نقد شود. با استفاده از گوشی های هوشمند می شود تراکنش های مربوط به ارزهای دیجیتالی را انجام داد. دارندگان این ارز همچنین امکان انتقال یوان دیجیتال بین حساب های یکدیگر را خواهند داشت. هنوز در بسیاری از شهرهای بزرگ چین مراحل آزمایشی یوان دیجیتالی در حال انجام است اما مقامات چینی در نظر دارند میلیون ها واحد از ارزهای دیجیتالی خود را از طریق روش های مختلف از جمله بخت آزمایی در اختیار شهروندان این کشور قرار دهند.

انتهای پیام