یک‌شنبه 8 مهر 1403

یک فقره وقف جدید به ارزش 6 میلیارد ریال در شهرری ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک فقره وقف جدید به ارزش 6 میلیارد ریال در شهرری ثبت شد

شهرری - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: 6 دانگ یک واحد آپارتمان به ارزش تقریبی 6 میلیارد ریال توسط واقف در روز وفات حضرت عبدالعظیم (ع) برای انجام امور خیریه و برگزاری مراسم مذهبی وقف شد.

حجت‌الاسلام مرتضی صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این واحد آپارتمانی 67 متری واقع درخیابان پیروزی شهرری ثبت شد.

وی به اهمیت کارکردهای وقف اشاره کرد و افزود: یکی از کارکردهای مهم وقف، فقرزدایی از جامعه است و با گسترش فرهنگ وقف می‌توان محرومیت را در جامعه کاهش داد زیرا وقف یکی از راه‌های توزیع مجدد درآمد است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری به اهمیت آشنایی جامعه با موضوع وقف اشاره کرد و یادآور شد: باید موضوع وقف، آثار، برکات و کارکردهای زیبای آن با استفاده از ابزارهای نوین آموزشی، فرهنگی و هنری وارد زندگی مردم شود.

اداره اوقاف شهرستان ری 485 موقوفه با 10 هزار و 348 رقبات (املاک و مستغلات موقوفه‌ها) دارد که درآمدهای حاصل از آنها براساس نیت‌های افراد وقف کننده صرف امور عام المنفه می‌شود. شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب پایتخت واقع شد.

*س_برچسب‌ها_س*