جمعه 10 فروردین 1403

72‌ساعت سرنوشت‌ساز در انتظار سه مدعی / تاج رد صلاحیت می‌شود؟

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
72‌ساعت سرنوشت‌ساز در انتظار سه مدعی / تاج رد صلاحیت می‌شود؟

فدراسیون فوتبال در حالی تا هجدهم مردادماه فرصت دارد تکلیف نامزدهای نهایی انتخابات فدراسیون فوتبال را مشخص کند که یکی از بندهای اساسنامه ممکن است باعث تغییر معادلات این انتخابات بشود.

فدراسیون فوتبال در حالی تا هجدهم مردادماه فرصت دارد تکلیف نامزدهای نهایی انتخابات فدراسیون فوتبال را مشخص کند که یکی از بندهای اساسنامه ممکن است باعث تغییر معادلات این انتخابات بشود.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات فوق‌العاده فدراسیون فوتبال هشتم شهریورماه برای تعیین رئیس، نواب رئیس و یکی از اعضای هیأت رئیسه در حالی برگزار می‌شود که تنش بین نامزدها به اوج خود رسیده است.

حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال که مسئولیت برگزاری انتخابات را عهده دار است موظف به معرفی نامزدهای نهایی برای هر پست در هجدهم مردادماه و در فاصله 21 روز تا شروع انتخابات است.

کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال، میرشاد ماجدی (سرپرست فعلی فدراسیون)، عزیزالله محمدی (رئیس پیشین سازمان لیگ) و مهدی تاج (رئیس پیشین فدراسیون) را به عنوان افرادی که امور قانونی مربوط به نامزدی در انتخابات را طی کرده‌اند معرفی کرده اما حضور نهایی آنها منوط به کسب مجوزهای قانونی از سوی نهادهای حقوقی است، موضوعی که به بحث داغ روزهای اخیر بین نامزدها منجر شده است و لابی آنها برای حضور در این رقابت را افزایش داده است.

مهدی تاج (سمت راست) و میرشاد ماجدی دو گزینه اصلی انتخابات ریاست

امضای قرارداد با مارک ویلموتس و عدم حسابرسی دقیق مالی در دوران ریاست مهدی تاج باعث فشار حداکثری روی او شده است تا برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچون احسان قاضی زاده هاشمی و نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به تخلفات وی شوند.

این در حالی است که بند 4 ماده 39 اساسنامه فدراسیون فوتبال هم به صراحت به «عدم وجود سابقه محکومیت کیفری بر اساس گواهی مراجع صالح قانونی و قضایی» برای نامزدهای پست ریاست فدراسیون فوتبال اشاره کرده است؛ این یعنی احتمال رد صلاحیت تاج بر اساس این ماده و پرونده ویلموتس وجود دارد.

هرچند که تاج تاکید کرده در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس تبرئه شده است اما در این بند از اساسنامه به صورت مشخص بر «مراجع صالح قانونی و قضایی» و نه «مراجع قضایی فدراسیون» تاکید می‌کند.

از سوی دیگر حضور میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فعلی در انتخابات نیز محل بحث موافقان و مخالفان او قرار گرفته است تا اهالی فوتبال منتظر اعلام رسمی نامزدها از سایت فدراسیون فوتبال باشند.

شمارش معکوس برای حضور نامزدهای انتخاباتی فدراسیون در اوج تشدید تنش‌ها در رختکن تیم ملی ایران آغاز شده است. بازیکنانی که مخالف دراگان اسکوچیچ هستند دنبال تغییر مدیریت فدراسیون و بقیه آنها ثبات را مهم‌ترین عامل در نتیجه‌گیری این تیم می‌دانند.

حال باید دید خروجی نفس گیر جلسات متوالی در فدراسیون فوتبال منجر به اعلام کدام یک از اسامی می‌شود.

72‌ساعت سرنوشت‌ساز در انتظار سه مدعی / تاج رد صلاحیت می‌شود؟ 2