یک‌شنبه 8 مهر 1403

1200 ایستگاه ورزشی شهروندی در بوستان های پایتخت فعال شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
1200 ایستگاه ورزشی شهروندی در بوستان های پایتخت فعال شد

تهران - ایرنا - معاون سازمان ورزش شهرداری تهران از آغاز به کار فعالیت ورزش شهروندی صبحگاهی و عصر گاهی از امروز (19خرداد) درسطح 1200 بوستان پایتخت خبرداد.

حیدر سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستور العمل بازگشایی ایستگاههای ورزش شهروندی چندی پیش از طریق این نهاد به مناطق مختلف شهرداری تهران ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه ورزشکاران در حین تمرین در بوستان‌ها می بایست ماسک و دستکش همراه داشته باشند، گفت: از امروز فعالیت این ایستگاههای ورزشی با 50درصد ظرفیت نسبت به گذشته دایر شده است.

معاون سازمان ورزش شهرداری تهران همچنین از اجرای طرح زنبوری (برای رعایت فاصله اجتماعی) اشاره کرد و افزود: این رویکرد می تواند به کاهش شیوع کرونا کمک کند چرا که این فاصله گذاری بهترین روش برای ورزش کردن است.

معاون مردان سازمان ورزش شهرداری به اجرای طرح ورزش از نو در پایتخت اشاره کرد و گفت: در این طرح فعالیت 35 رشته انفرادی و کم برخورد و بدنسازی آغاز شده است.

به گفته وی در طرح ورزش از نو 58 مجموعه ورزشی از 17 خرداد ماه فعالیت ورزشی خود را دوباره از سر گرفته اند.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که بسیاری از مردم با بازگشایی مجدد مجموعه های ورزشی استقبال اندکی به ورزش دارند و در این خصوص چه برنامه ای خواهید داشت اظهار کرد: این نگرانی ها در زمان پسا کرونا طبیعی به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه برای مهیا شدن ورزش، آخرین نکات آموزشی و بهداشتی به کارکنان ارائه شده است، ادامه داد: هم اینک با غربالگری و تست های مختلف بهداشتی (دستگاهی) سلامت شهروندان قبل از ورود به مجموعه های ورزشی مورد ارزیابی قرار گرفته و از افراد مشکوک جلوگیری به عمل می آید.

سازمان ورزش شهرداری تهران با 200 مجموعه ورزشی آبی، چند منظوره و الزهرا (س) خدمات خود را به شهروندان ارائه می دهد.

*س_برچسب‌ها_س*