دوشنبه 9 مهر 1403

16 هزار درختچه مقاوم به کم‌آبی در شهرری کاشته شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
16 هزار درختچه مقاوم به کم‌آبی در شهرری کاشته شد

شهرری ایرنا معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 20 (شهرری) گفت: 16 هزار انواع درختچه مقاوم به کم‌آبی و سازگار با آب و هوای جنوب تهران از ابتدای سال‌جاری تاکنون در جهت افزایش سرانه فضای سبز این منطقه کاشته شده‌است.

رضا معلم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: درختچه های مقاوم کشت شده شامل گونه های زیتون، طاووسی، به ژاپنی و ارغوان هستند که هم اکنون نیز در حاشیه محورهای اتوبان امام علی (ع) و شهید آوینی کارگران شهرداری در حال کاشت آنها می باشند.

وی با بیان اینکه یکی از اصول مهم در توسعه فضای سبز شهری استفاده از پوشش های گیاهی مناسب بر اساس آب و هوای منطقه است، افزود: این موضوع علاوه بر کاهش مصرف آب در زیبایی هر چه بیشتر شهر نیز نقش به سزایی دارد به همین منظور یکی از اهداف فضای سبز شناسایی گونه های متفاوت با بافت غالب موجود در شهر و البته سازگار با شرایط اقلیمی است.

معلم یادآور شد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب در بسیاری از طرح های جدید این موضوع مورد توجه قرار داده شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در کلان شهر تهران به ازای هر نفر در حدود 14 و 6 صدم متر است، خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز منطقه 20 تهران با عدد 19 و 6 صدم متر به ازای هر نفر بالاتر از کلان شهر تهران می باشد.

معلم یاد آور شد: هم اکنون 176 بوستان و یک میلیون و 700 هزار متر مربع جنگل در شهرری وجود دارد که این تعداد فضای سبز تأمین کننده نیاز مردم منطقه به شمار می‌رود.

منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.

*س_برچسب‌ها_س*