یک‌شنبه 8 مهر 1403

2 میلیارد و 973 میلیون دلار انواع کالا از استان مرکزی صادر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 میلیارد و 973 میلیون دلار انواع کالا از استان مرکزی صادر شد

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: 2 میلیارد و 973 میلیون دلار انواع کالای غیر نفتی در 2 سال گذشته از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.

«سعید فرخی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: میزان واردات استان نیز در 2 سال گذشته یک میلیارد و 270 میلیون دلار بوده که بخش قابل توجهی از آن ماشین‌آلات، تجهیزات و عوامل تولید بوده است.

وی ادامه داد: کشورهای هدف صادراتی استان مرکزی در سال‌های گذشته کمتر از 50 کشور بود اما اکنون بیش از 80 کشور جهان پذیرای کالاهای صادراتی این استان هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، در خصوص عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در 2 سال گذشته نیز گفت: 462 نشست کارگروه در این مدت برگزار و مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت بیش از سه هزار و 500 مصوبه داشت.

فرخی اضافه کرد: احیاء و تولید دوباره واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال و رفع موانع موجود در مسیر بهره‌برداری از 265 طرح توسعه‌ای مهمترین دستاوردهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در 2 سال گذشته است.

وی گفت: بیش از 140 هزار تن کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی نیز در سال گذشته در انبارها ذخیره سازی شده و در این مدت بیش از 73 هزار تن نهاده‌های دامی بین فعالان بخش کشاورزی استان توزیع شده است.

بیش سه هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود 250 واحد به عنوان صادرکننده فعالیت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*