یک‌شنبه 8 مهر 1403

286 نفر تبعه خارجی غیرمجاز در یزد دستگیر شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
286 نفر تبعه خارجی غیرمجاز در یزد دستگیر شدند

یزد - ایرنا - فرمانده انتظامی یزد گفت: طی 24 ساعت گذشته ماموران پلیس در عملیاتی، 286 نفر از اتباع خارجی غیرمجاز را که در یک کارخانه متروکه مخفی شده بودند، شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد افزود: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و با هدف مبارزه جدی با ناامن کنندگان امنیت، ماموران با انجام یک سری کارهای اطلاعاتی از ورود و مخفی شدن تعدادی اتباع غیرمجاز در یک کارخانه متروکه در حاشیه شهر یزد مطلع و محل اختفای آنها را شناسایی کردند.

وی با اشاره به اخذ مجوز قضایی و دستگیری این افراد در عملیات ضربتی پلیس اظهار کرد: این افراد از مرزهای شرقی و جنوب شرق به صورت غیرمجاز وارد کشور شده بودند و مقصد بعدی آنها استان‌های مرکزی و شمال کشور بود.

فرمانده انتظامی یزد با بیان اینکه قاچاق اتباع خارجی باعث نارضایتی مردم شده و درخواست مکرر آنها برخورد قاطع با این پدیده مجرمانه است، تاکید کرد: افرادی فرصت طلب و سودجو با بی‌توجهی به قانون اقدام به قاچاق انسان کرده و با به خطر انداختن جان خود و دیگران، امنیت استان را مخدوش کرده‌اند.

بهدانی‌فرد از دستگیری تعدادی از افرادی که در امر جابجایی غیرمجاز این اتباع فعالیت می‌کردند، خبرداد و افزود: برابر قانون، هر تبعه خارجی باید مجوز لازم برای ورود و اقامت داخل کشور را از مراجع رسمی اخذ کند، در غیر این صورت دستگیر و به کشور مربوطه بازگردانده خواهد شد.

همچنین چند روز پیش در چند عملیات توسط پلیس یزد 274 نفر اتباع خارجی غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.

یزد نقش مؤثری در اتصال استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب، در بعضی مواقع راه‌های آن برای انتقال کالای قاچاق، انسان و نیز موادمخدر مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

روزانه تعدادی از شهروندان خارجی غیرمجاز از استان‌های جنوب شرقی و شرقی کشور وارد محدوده استان یزد شده و با استفاده از خودروهایی که اصطلاحا به «شوتی» معروف شده‌اند به استان‌های دیگر منتقل می‌شوند.

هفته گدشته یک خودرو حامل شهروندان خارجی بدون توجه به دستور پلیس، پس از اصابت تیر به لاستیک آن، راننده خودرو هشت کیلومتر با لاستیک بدون باد در جاده حرکت کرد و دچار آتش سوزی شد که در این حادثه سه نفر که در صندوق عقب خودرو مخفی شده بودند، کشته و هشت نفر نیز زخمی شدند.

*س_برچسب‌ها_س*