یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی خزایی، رییس هیأت مدیره شرکت ماشین سازان البرز پیمان در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد: شرکت ماشین‌سازان البرز پیمان در دو حوزه فعالیت می‌کند. یکی از محصولات ما ربات هفت درجه آزادی است که موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان برای آن شده‌ایم. این ربات نمونه خارجی مشابهی ندارد و برای نخستین بار در سطح ایران و دنیا توسط ما ارتقا یافته...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید تجمع کردند. دانشگاهیان صنعتی امیرکبیر حمایت خود را از این اعتراضات با سر دادن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فلسطین...

وب‌گاه عصر ایران

مالک شریعتی نیاسر گفت: «اگر با یک برنامه‌ریزی از پیش اعلام‌شده یک ماه از تعطیلات مدارس و فضای آموزشی در زمستان باشد و در مقابل آموزش را زودتر و در تابستان آغاز کنند، هم در بحث مصرف انرژی می‌تواند مفید واقع شود، هم معضل آلودگی هوا و اینکه فرصت گردشگری زمستانه برای نیمه جنوبی کشور فراهم می‌شود.»

وب‌گاه عصر ایران

قرار است آب سفیدرود را از سرشاخه تجن به سمنان برساند. با ساخت این سد سه روستا و 400 هکتار زمین کشاورزی به زیر آب می‌رود. علاوه بر آن بیشتر از 20 روستاو 6 هزار هکتار شالیزار هم در مازندران با کم‌آبی مواجه و کشاورزان زیادی بیکار می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هیات‌های تجاری از کشورهای قطر و ترکیه در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) دستاوردهای دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانستند و آمادگی این کشورها را برای امضای قراردادهای تجاری با ایران اعلام کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور، از انتخاب رشته بیش از 86 هزار نفر از داوطلبان آزمون نیمه متمرکز دکتری 1403 خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

علیرضا کریمیان، مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به آخرین آمار انتخاب رشته داوطلبان دکتری گفت: تاکنون بیش از 86 هزار نفر از دواطلبان آزمون نیمه‌متمرکز دکتری تخصصی 1403 نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند. وی افزود: مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری فردا به پایان می رسد و این زمان به دلیل دوبارتمدید، دیگر تمدید نخواهد شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، تاکید کرد: جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس فرهنگستان علوم با انتقاد از کمبود سرمایه‌گذاری در بخش علوم پایه گفت: مرجعیت علمی کشور باید از مسیر علوم پایه بگذرد و این امر با توجه هدفمند به این بخش ممکن است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی از سوی سازمان امور دانشجویان اعلام شد. المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در 3 حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود. ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال در 3 سطح / دانشگاهی، استانی و ملی / 1- دیجیتال «فیفا 2024، E-football»، 2- فیجیتال «مینی فوتبال فیجیتال، مینی...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تجمع دانشگاهیان دانشگاه علم و صنعت ظهر امروز در همبستگی با دانشجویان آزادی خواه جهان و حمایت از مردم فلسطین در مقابل سردر اصلی این دانشگاه برگزار شد. بر اساس این گزارش، در این تجمع دانشگاهیان دانشگاه علم وصنعت با دانشگاههای جهان در حمایت ازمردم فلسطین اعلام همبستگی کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور گفت: بیش از 90 درصد دارایی شرکت‌های دانش بنیان از جنس دارایی های نامشهود است که نخست باید ارزیابی و ارزش گذاری و در ادامه تبدیل به اعتبار شوند تا شرکت‌ها بتوانند از این اعتبار برای گرفتن تسهیلات استفاده کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آیین گرامیداشت اقدامات دکتر سیدمحمد بلورچیان، شیمیدان و موسس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و شماری از دانشمندان این حوزه برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانایی آسانسوری نیست بلکه پلکانی و تدریجی به دست می‌آید. دستاوردهای 45 سال گذشته در کشور با تلاش جهادی دانشگاهیان کسب شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در سه حوزه ورزش‌های «دیجیتال و فیجیتال»، «رباتیک»، «فناوری و نوآوری» و در سه سطح دانشگاهی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال در نشست 7 ساعته اهالی رسانه و نخبگان اقتصادی برای تحقق شعار سال تدوین شد.