یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند، گفت: در صورت تصویب این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا و بخش مولد اقتصادی تقویت می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعتراض عضو کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به گزارش غیرشفاف کمیسیون تلفیق از جداول بودجه، گفت: این حرف بی انصافی است به مجلس ظلم نکنید.

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - یکشنبه - سازمان اسناد و املاک کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را موظف به ایجاد حساب‌های امانه به منظور پرداخت وجوه مربوط به معاملات خودرو کردند.

تهران - ایرنا - سخنگو و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رویکرد پیشگیرانه دیوان محاسبات، همراهی دستگاه ها با این نهاد نظارتی را افزایش داده است.

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - یکشنبه - سازوکار معافیت از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه برای نقل و انتقال املاک با کاربری غیرمسکونی را تعیین کردند.

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی طرح مبارزه با سوداگری و سفته بازی را برای مبارزه به جمعیت کوچکی از منفعت طلبان دانست و گفت: این قانون حداکثر یک درصد جامعه را شامل می‌شود که به قصد دلالی و سوداگری نسبت به احتکار حجم وسیعی از طلا، ارز و سکه و خانه‌های مسکونی اقدام می‌کنند.

تهران - ایرنا - گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تهران - ایرنا - عضو شورای مرکزی جمعیت یاران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم این روزها از نمایندگان‌شان می‌خواهند که از درگیری و سیاسی‌بازی و سیاسی‌کاری پرهیز کنند، گفت: وقت و انرژی مجلس دوازدهم باید صرف تصمیمات کارآمد در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی شود که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری هم قرار دارد.

تهران - ایرنا - عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه هرگونه اختلاف افکنی بین قوا بازی در پازل دشمن است، گفت: حل مشکلات کشور در گرو ارتباطات مستمر و تنگاتنگ کمیسیونهای تخصصی مجلس با مجموعه دولت است.

تهران - ایرنا - معاون اول رئیس‌جمهور، قدرت جمهوری اسلامی را ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی دانست و گفت: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت‌های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد - برد مدنظر قرار می‌دهد.

تهران - ایرنا - رییس گروه دوستی اتیوپی و زیمبابوه در مجلس شورای اسلامی با بیان رقابت کشورها برای گسترش روابط با آفریقا به عنوان دارنده 30 درصد ذخایر طبیعی جهان، گفت: سرزمین الماس (افریقا) از ظرفیت ویژه برای کشورهای مستقل برخوردار است که به درستی دولت سیزدهم این ظرفیت را احصاء کرد.

تهران - ایرنا - معاون اول رئیس‌جمهور گسترش روابط با آفریقا را راهبرد اساسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: تعاملات اقتصادی و سیاسی تهران با کشورهای دوست و همچنین جهان براساس راهبرد برد - برد است

تهران - ایرنا - نایب رئیس مجلس یازدهم درباره آرایش سیاسی مجلس آینده، گفت: به طور معمول در مجلس دو فراکسیون سیاسی داریم، اما با توجه به تنوعی که میان نیروهای انقلاب شکل گرفت، پیش بینی می‌شود سه فراکسیون در مجلس آینده تشکیل شود.

تهران - ایرنا - کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با تشریح زمان‌بندی انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی برای عضویت در این کمیسیون، اعلام کرد: انتخابات صبح و عصر پنجشنبه دهم خرداد برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک در 8 حوزه، گفت: در تهران برای هر شعبه 4 صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، 3 صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت از تصویب و ابلاغ اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیات دولت خبر داد.