یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس انجمن خرما گفت: امسال در بحث پیشگیری و مبارزه علیه آفت سوسک سرخرطومی باید هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شود.

سبحانیان گفت: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارائه خدمات آنها در سال 1402 کمتر از 18 میلیارد تومان بوده، می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کنند.

رئیس اتاق ایران گفت: ارزش صادرات کالایی کشورمان به ترکمنستان 450 میلیون دلار و میزان واردات از این کشور 38 میلیون دلار است.

عباد گفت: متاسفانه یکی از دلایل اصلی تورم طی این سال‌ها، تثبیت نرخ ارز بوده که از دهه‌های گذشته این اتفاق رخ داده و اکنون شاهد اثر آن در اقتصاد کشور هستیم.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: نوسانات اخیر قیمت پیاز و گوجه فرنگی ناشی از قیمت محصول در مبداست.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: 200 بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به ارزش 207 هزار میلیارد تومان امروز رونمایی شد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات 6 میلیارد و 900 میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی 3096 میلیارد تومان بود.

مدیراجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آمار تاکنون 99 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی تا پایان هفته تسویه حساب می‌شود.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به گندمکاران و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

سخنگوی قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: ارزش مشارکت خارجی قرارگاه در پروژه‌های متعدد 5 میلیارد دلار است و این قراردادها برای کشور ارزآوری قابل توجهی خواهد داشت.

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: پارسال 1.8 میلیارد دلار واردات طلا داشتیم که هم طلا وارد شده و هم در قبال رفع تعهد ارزی استفاده شده است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از توزیع روزانه 1100 تن مرغ در تهران خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا، مرغ کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

وزیر صمت گفت: سال گذشته بالغ بر یک میلیون و 300 هزار خودرو تولید شد و امسال این عدد بیشتر خواهد شد.

شاخص کل بورس امروز 9 اردیبهشت با کاهش 20 هزار و 144 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 284 هزار واحدی قرار گرفت.

رئیس سازمان توسعه تجارت از راه اندازی خطوط کشتیرانی میان ایران و شمال آفریقا خبر داد.

وزیر صمت گفت: شرکت‌هایی که با کمترین ابزار بیشترین خلق ثروت را انجام می‌دهد بیشتر مورد حمایت خواهند بود و در اولویت تأمین مالی قرار می‌گیرند.