یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

بازار خودرو در اولین روز هفته در مسیر کاهشی حرکت کرد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، گفت: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها را جمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

نماگرهای سهامی با رشد اندک، انتظارات اهالی تالار شیشه‌ای را برآورده نکردند. در راستای پیش بینی بورس روز یکشنبه، با توجه به روند معاملات روز ابتدایی هفته، احتمال می‌رود بازگشایی معاملات با رنگ سرخ همراه باشد اما در ادامه، جریان معاملات متعادل شود.

امروز هشتم اردیبهشت ماه شورای رقابت در ششصد و پنجاه و ششمین جلسه خود به بررسی مسایل پیرامون عرضه پژو پارس می پردازد.

قیمت طلا و سکه در نخستین روز هفته دوم اردیبهشت با عقب‌نشینی قیمت دلار همراه شد. سکه‌های سنگین کاهش میلیونی داشتند و غیر از نیم‌سکه تمام قطعات یک کانال عقب‌نشینی کردند. روند حباب سکه کاهشی بود اما همانند قیمت، افت میلیونی نداشت.

پس از پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان اصلاح شد و ممنوعیت 5 ساله خرید و فروش این خودروها لغو گردید.

قیمت طلای جهانی با وجود شروع توفانی، با کاهش شدید در روز دوشنبه مواجه شد. با این حال، توانست بخشی از این ریزش را در نیمه دوم هفته جبران کند. با وجود منفی بسته شدن کندل هفتگی، طلا از نظر تکنیکالی همچنان روند صعودی دارد. اظهارات سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و همچنین داده‌های مربوط به اشتغال در ایالات متحده می‌تواند بر روند طلا در هفته آینده تاثیرگذار واقع شود.

عبدالامیر یاقوتی گفت: استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل و در ماه‌های گرم، مصرف برق سرمایشی را نسبت به کولر آبی بیش از 6 برابر افزایش می‌دهد.

افزایش تعداد تعطیلات آخر هفته اگرچه مورد اتفاق دولت و مجلس قرار دارد اما حالا رایزنی ها و اختلاف نظرها بر سر تعیین روز آن است که در کنار جمعه، پنجشنبه تعطیل باشد یا شنبه؟

اکسید اکسلانتیکس ES که نام Sterra ES را در بازار چین نیز به خود اختصاص داده؛ خودروی برقی شیکی است که در کارخانه‌های پیشرفته چین متولد شده؛ با قیمت اولیه 31600 دلار قیمت‌گذاری شده و روی خط باریکی بین نوآوری‌های پیشرفته و تجملات بی‌نظیر می‌رقصد.

یارانه نقدی از سال گذشته برای دهک های اول تا سوم 400 هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان بوده و این رقم دستخوش تغییر نشده است. در دو ماه اخیر همراه با یارانه نقدی یک یارانه مضاعف که مخصوص خرید کالا است نیز برای مشمولان واریز می شود.

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز 28500 تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست و گفت: سرنوشت ارز 28500 تومانی محتوم به تعدیل بوده و شوک اقتصادی ناشی از این تعدیل دیر یا زود به اقتصاد ایران وارد می‌شود.

قرمه‌سبزی آن‌قدر محبوب است که یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی‌تبار ناسا آن را به فضا هم برد. حالا یک خانواده چهارنفره ایرانی، برای تهیه «قرمه‌سبزی» چقدر باید هزینه کنند؟

از آنجا که افراد با سطح درآمد گوناگون، سبد مصرفی متفاوتی دارند و میزان رشد قیمت کالاها نیز با یکدیگر یکسان نیست، نرخ تورم در دهک‌های هزینه‌ای متفاوت است.

بیست و یکمین حراج شمش طلا فردا یکشنبه 9 اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می‌شود.

آئین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صبح روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403 با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور داری، علی خطیر مدیرعامل تیم استقلال و رضا درویش مدیرعامل تیم پرسپولیس و ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی در سالن اجتماعات وزارت اقتصاد و امور دارایی برگزار شد. در این بغل گرفتن علی خطیر، مدیر عامل استقلال،...