یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس فرهنگستان علوم با انتقاد از کمبود سرمایه‌گذاری در بخش علوم پایه گفت: مرجعیت علمی کشور باید از مسیر علوم پایه بگذرد و این امر با توجه هدفمند به این بخش ممکن است.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور گفت: بیش از 90 درصد دارایی شرکت‌های دانش بنیان از جنس دارایی های نامشهود است که نخست باید ارزیابی و ارزش گذاری و در ادامه تبدیل به اعتبار شوند تا شرکت‌ها بتوانند از این اعتبار برای گرفتن تسهیلات استفاده کنند.

تهران - ایرنا - آیین گرامیداشت اقدامات دکتر سیدمحمد بلورچیان، شیمیدان و موسس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و شماری از دانشمندان این حوزه برگزار شد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانایی آسانسوری نیست بلکه پلکانی و تدریجی به دست می‌آید. دستاوردهای 45 سال گذشته در کشور با تلاش جهادی دانشگاهیان کسب شده است.

تهران - ایرنا - المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در سه حوزه ورزش‌های «دیجیتال و فیجیتال»، «رباتیک»، «فناوری و نوآوری» و در سه سطح دانشگاهی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با تاکید بر اهمیت دریافت جوایز علمی بین المللی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواست تا برنامه منسجم برای کسب این جوایز توسط دانشمندان ایرانی تدوین و اجرا شود.

تهران - ایرنا - متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید ربات هفت درجه آزادی شدند که در خطوط پُرکن محصولات پتروشیمی و صنایع سیمان کاربرد دارد و می‌تواند به صورت خودکار، محصولات را در کیسه‌های 50 کیلوگرمی پُر کرده و روی تریلر بچیند.

تهران - ایرنا - یک محقق ایرانی طرح جنگلداری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی، توسعه گردشگری و ارزیابی اثرات بر خاک و پوشش گیاهی را اجرا کرد.

تهران - ایرنا - محققان برزیلی یک تراشه بیوالکترونیک ساختند که همزمان میزان ویتامین‌های سی و دی (C و D) را در مایعات بدن اندازه‌گیری می‌کند.

تهران - ایرنا - وزارت علوم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دانشگاهیان سراسر کشور امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز ظهر در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه تجمع می‌کنند.

تهران - ایرنا - سرشماری‌های بیولوژیک با اتکا به مشاهدات شهروند - دانشمندان یکی از راه‌های مطرح شده در سطح جهان برای مشارکت شهروندان در افزایش آگاهی درباره تنوع‌زیستی در شهرها و کمک به سیاست‌گذاری‌های آگاهانه‌تر در این زمینه است.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال 1403 تا پایان وقت روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال 1403 و اصلاحیه سوم دفترچه انتخاب رشته این آزمون خبر داد.

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: جایگاه معلمی بسیار رفیع است به گونه ای که پیامبر اکرم (ص) فرمودند، معلم در روز قیامت به تنهایی به مانند یک امت مبعوث شده و فضیلت های یک امت را در کارنامه اش ثبت می کنند.

تهران - ایرنا - رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از آمادگی این صندوق برای تقویت و حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان با ارائه تسهیلات و همچنین اهدای جوایز خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «نادر نورمحمد» را به عنوان رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب کرد.

تهران - ایرنا - یک گروه از باستان‌شناسان با هدایت محققانی از دانشگاه توکیو اعلام کردند که بخشی از یک ویلای رومی ساخته شده پیش از میانه قرن اول را کشف کرده‌اند. این ویلا در نزدیکی شهر «نولا» در منطقه «کامپانیا» در جنوب غربی ایتالیا در زیر یک ساختمان متاخرتر اما باستانی مربوط به قرن دوم پیدا شده است.