یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه مشرق نیوز

اجتماعی وب‌گاه مشرق نیوز

پسر جوانی که به خاطر خندیدن مقتول و همزمان چشم در چشم شدن، دست به قتل زده بود در تهران بازداشت شد.

رییس سازمان امداد و نجات از امداد رسانی به بیش از 4800 سیل‌زده طی روزهای اخیر خبر داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نفوذ سامانه بارشی و خسارت به محصولات کشاورزی 31 استان کشور از رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت تا روز جمعه خبر داد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 71 قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

با دستگیری دختر فراری که با همدستی مردی سابقه‌دار طلاهای زن جوانی را در پارکینگ خانه‌اش سرقت کرده بودند، راز سرقت‌ها و خفتگیری‌های متعدد قبلی شان برملا شد.

دو مرد شرور که به اتهام آزار و اذیت پسری نوجوان در انتظار محاکمه هستند در حالی با درخواست حکم اعدام از سوی شاکی روبه‌رو شدند که مدعی هستند، نه خودشان، بلکه دو دوست فراری آنها به شاکی تعرض کرده‌اند.

برنامه امواج شبهه در گفت‌وگو با دکتر نسرین فرزاد (عضو هیئت علمی دانشگاه) و فرهاد پاشاوند (کارشناس و فعال رسانه) به بررسی تلاش رسانه‌های بیگانه برای استحاله الگو زن مسلمان ایرانی پرداخت.

شناسایی و اجتناب از مصرف قندهای پنهان، یک نکته کلیدی برای کاهش وزن موفق و سلامت کلی است. قندهای پنهان علاوه بر اینکه سبب افزایش وزن می‌شوند، ممکن است سطح قند خون را مختل کنند.

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ورزش می‌تواند موجب ترشح هورمون رشد شود.

بر اساس یافته‌های پژوهشگران چاقی با نشانه های خلقی، به خصوص افسردگی و اضطراب ارتباط معنی داری دارد پس لازم است هرچه سریعتر برای درمان خود اقدام کنید.

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران، اظهار کرد: زخم‌های مزمن 3 دسته «عمده» و یک دسته «نادرتر» دارند و زخم‌های دیابتی در صدر دسته «عمده» قرار می‌گیرند.

آسمان زاهدان این هفته ها شاهد بارش های زیادی بوده که رعد و برق هم یکی از چاشنی های این شرایط آب و هوایی بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم‌اکنون سه میلیون و 200 هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند و صندلی خالی زیادی داریم.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودروهای برقی به کشور شود.