یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

زن 34‌ساله‌ای به نام جلنا تامپکینز چند سال قبل دچار نفخ شدید و البته بسیار بدبوی شکم شده بود، اما چون خجالت می‌کشید درباره آن با کسی صحبت کند و البته مشکل جسمی خاصی هم حس نمی‌کرد، این مشکل را نادیده گرفت.

طبق پژوهشی که نتیجه آن در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه60سالگی معتقدند پیری از 75سالگی شروع می‌شود در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شود.

هر چند رژیم غذایی خاصی برای شوره سر وجود ندارد؛ اما یک سری از غذا‌ها می‌توانند بر سلامت پوست سر اثر بگذارند.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 9 اردیبهشت ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

اگر عادت به مصرف دارو‌هایی دارید، که پزشک آن‌ها را تجویز نکرده و دلیل انتخاب‌تان توصیه‌ای دیگران است، باید بدانید که بروز علائم بیماری در همه افراد یکسان نیست و دارو‌ها هم پاسخگویی یکسان برای همه ندارند.

افسران وزارت کشور مصر شهروندی را دستگیر کردند که 1118 عتیقه را به منظور تجارت آن‌ها نگهداری می‌کرد.

همه ما خوب می دانیم که ورزش کردن تا چه اندازه برای سلامت بدن و پیشگیری از بیماری ها اهمیت دارد. با این حال بسیاری از افراد بعد از ورزش دردها و ناراحتی هایی را احساس می کنند که شایع ترین آن ها سردرد بعد از ورزش است. حال این سؤال مطرح می شود که سردرد بعد از ورزش تا چه میزان خطرناک است؟ برای پاسخ به این سؤال همراه ما باشید تا درباره سردرد بعد از ورزش توضیحاتی ارائه دهیم.

‌می‌توانید دانه رازیانه را داخل سبزیجات مختلف به کار ببرید یا دمنوش آن را بنوشید که نفخ را بعد از غذا از بین می‌برد.

سالاد پروتئینی نوعی سالاد سبز بسیار خوشمزه و مقوی است که در ترکیب با سس پستو طعم فوق العاده‌ای دارد و می‌تواند جایگزین غذای اصلی باشد.

فعالیت‌هایی برای کاهش تفکر منفی و ترویج رویکرد واقع گرایانه‌تر می‌تواند پاسخ استرس را کاهش دهد. در محیط‌های بالینی معمولا به این موضوع درمان رفتاری - شناختی می‌گویند. در خانه این کار می‌تواند از طریق یادداشت برداری یا نوشتن نگرانی‌ها صورت گیرد. این کار بخش‌های منطقی مغزمان را درگیر می‌سازد و به ما کمک می‌کند واقع بینانه‌تر فکر کنیم. یافتن شواهدی برای به چالش کشیدن افکار منفی برای مثال...

مقام‌های ایتالیا اعلام کردند در جریان کاوش‌های پیش از ساخت یک نیروگاه برق در جنوب ایتالیا، یک گورستان پیشارومی به همراه مجموعه قابل توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری کشف شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش 3برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: «در یک ماه گذشته 53 نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و 14 نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.»

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ورزش می‌تواند موجب ترشح هورمون رشد شود، اما اگر حجم ورزش بیش از توان فرد باشد، ابتدا دچار خستگی تمرینی می‌شود. متغیر‌های تکرار، زمان و شدت، حجم ورزش را تعیین می‌کنند و در صورتی که حجم زیاد در طول زمان ادامه یابد، فرد وارد مرحله بیش‌تمرینی و تغییرات هورمونی ناشی از آن و تاخیر رشد شود.

«غذای ملل که همیشه نباید ایتالیایی و فرانسوی باشه! یه بارم پاکستانی بخور!». «کرایی مرغ»! اسمی که در پاکستان برای این غذا انتخاب شده همین است. هواداران بسیار زیادی دارد که اگر شما هم یک بار امتحان کنید به خیل عظیم آن‌ها خواهید پیوست!

غذا یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر سلامت بدن و اندام‌های آن تأثیر می‌گذارد و برخی از مواد غذایی هستند که در بهبود سلامت و مبارزه با پیری و بیماری‌ها تأثیر مؤثری دارند.

همه ما گاهی اوقات تجربه فراموشی را داریم، مانند زمانی که نمی‌توانیم نام یک بازیگر یا یک خاطره شیرین را به یاد آوریم. این مواقع می‌توانند ناامیدکننده باشند. با این حال، تغذیه نقش مهمی در بهینه‌سازی عملکرد حافظه دارد.