یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران از صادرات 162 میلیون و 460 یورویی واحدهای صنعتی کوچک صادراتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تهران در سال گذشته خبر داد.

خرم آباد_ ایرنا_ معاون‌وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تعداد خانوارهای فاقد مسکن در لرستان یک مساله و چالش است گفت: اکنون یکصد هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان وجود دارد.

کرمان - ایرنا - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نتایج تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از بندهای این تحقیقات مربوط به ذوب آهن و واردات بی رویه زغال سنگ است.

کاشان - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان گفت: بارندگی و جاری شدن سیل اخیر 230میلیارد ریال خسارت به جاده‌ها و ابنیه فنی به خصوص به پل ها و آبروهای محورکاشان_نطنز و محور بزرگراهی اردستان_کاشان این شهرستان وارد کرد.

بروجرد_ ایرنا _ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: هم اکنون حدود 2 میلیون و 500 هزار واحد در بخش های مختلف نهضت ملی مسکن در کشور در حال ساخت است.

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه معادن را به شرط راه‌اندازی کارخانه فرآوری، تکمیل زنجیره ارزش افزوده و از بین رفتن دلالی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌کنیم گفت: در این راستا باید حداقل ظرفیت اشتغال برای استان فراهم شود.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: حجم معاملات شرکتهای توزیع نیروی برق در دومین هفته اردیبهشت ماه شروعی طوفانی داشت و با رشد چشمگیر نسبت به نخستین هفته معاملات، به 684 میلیارد ریال رسید.

تهران - ایرنا - سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: مالیات بر عایدی سرمایه از ویژگی تنظیم گری در نظام اقتصادی برخوردار بوده و بر سود حاصل از خرید و فروش سوداگرانه دارایی‌های غیر مولد اعمال می‌شود و میزان این مالیات، بسته به ارزش ریالی دارایی در زمان خرید و فروش و دوره تملک آن متفاوت خواهد بود.

تهران - ایرنا - وزیر حمل‌ونقل جمهوری کوبا با وزیر راه و شهرسازی کشورمان در تهران دیدار و پیرامون توسعه همکاری‌ها در زمینه حمل‌ونقل دریایی، هوایی و ریلی گفت‌وگو کرد.

تهران - ایرنا - مدیر بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت با اشاره به حضور 250 شرکت خارجی در این دوره نمایشگاه، گفت: در این دوره نشست‌های B to B و پنل‌های تخصصی برای تبادل دانش و تجربه میان شرکت‌های ایرانی و خارجی طراحی شده است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی خبر داد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که پارسال نزدیک به 470 هزار هکتار از سطح سه استان گیلان، مازندران و گلستان به کشت برنج اختصاص یافت.

تهران - ایرنا - رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون وزیر نیرو گفت: تاکنون 100 مدرسه در کل کشور نسبت به نصب سامانه خورشیدی اقدام کرده‌اند که امیدواریم همچنان توسعه پیدا کند.

تهران - ایرنا - یکی از مدیران کارخانه‌های منتخب نشان اقتصاد مقاومتی گفت: فعالان عرصه اقتصاد، صنعت و تولید رزمندگان و حافظان سنگر اقتصاد این کشور هستند و این سنگر امروز از خطیرترین سنگرهای مقاومت در مقابل بدخواهان ماست. برای اینکه بتوانیم نغمه ماندگاری از خود به جا بگذاریم حق نداریم در این جایگاه باشیم اما خوب عمل نکنیم.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، استفاده از کولر گازی در مناطق عادی را با افزایش سه برابری مصرف و 24 برابر شدن قبض برق خانگی همراه دانست که مشترک باید بیش از 2 میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

تهران - ایرنا - سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها و مانند سایر دستگاه‌های اجرایی بین 13 تا 38 درصد بوده است.