یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: حدود یک‌ساعت پس از اتمام رأی‌گیری ما قادر به اعلام نتایج خواهیم بود. در تهران نیز با توجه به رقابت 32 نامزد، انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و خروجی صندوق‌های الکترونیکی سریع خواهد بود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تجمع بزرگ دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه امروز برگزار می‌شود.

دانشگاه جامع علمی کاربردی در حمایت از خروش دانشگاهیان جهان علیه جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

دو کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» و «نیم قرن تا ناکامی» که برای اولین بار در قالب یک اثر عرضه شده بود با استقبال قابل توجه اهالی فرهنگ مواجه شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز تقاضای بررسی لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران طبق اصل 85 قانون اساسی را اعلام وصول کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور از دانشگاهیان و اساتید سراسر کشور خواست کرد با ارسال ایمیل و نامه نگاری در فضای مجازی با اساتید و دانشجویان خارج از کشور به خیزش دانشگاهیان جهان علیه صهیونیسم کمک کنند.

یک کارشناس امور رسانه گفت: دفاع جانانه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا از مردم مظلوم و بی دفاع غزه امروز نشانه‌ای از تاثیر و نفوذ کلام مقام معظم رهبری نه در منطقه بلکه در سراسر جهان است.

نمایندگان مجلس با کلیات طرح دو شوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و با اکثریت آرا نحوه اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از اشخاص غیرتجاری را جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کرده و سازوکار جدیدی برای آن در نظر گرفتند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی، موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه را بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تعیین کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مقرر شد تا دوشنبه و سه‌شنبه این هفته در دوشیفت به بررسی لایحه بودجه 1403 در صحن علنی بپردازیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای اولین بار در تاریخ مجلس شورای اسلامی تک تک جداول بودجه در صحن علنی بررسی می‌شود.

یک استاد دانشگاه نوشت: امروز فلسطین به میزان نمایش حق و باطل در جهان تبدیل شده است و به سرعت در حال واکاوی باورهای پوسیده حمایت از حقوق بشر، آزادی بیان و تساوی انسان ها در بین همه اقشار دنیا به‌خصوص جمعیت اساتید و دانشگاهی است.

واکنش ها به خیزش ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های تهران ادامه دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: با اقدامات و مصوبات نمایندگان در سال جاری حقوق سرایداران و نیروهای خدمترسان مدارس 2 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های جهان خواستار تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین شد.