شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

پیکر مرحومه (معصومه حائری) همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در بقعه شیخ فضل الله حرم بانوی کرامت به خاک سپرده شد.

اندیشکده آمریکایی AFPC با اشاره به گسترش دامنه نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد که ایالات متحده نباید اجازه بدهد تا ایران صاحب پایگاهی در دریای سرخ شود.

حداقل انتظاری که از مجلس بعدی می‌رود این است که به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند و مثل این مجلس در روزهای پایانی که آن هم مشخص نیست به چه دلایلی به فکر مطالبه‌گری از دولت نیفتند.

عملیات وعده‌صادق نتایج چشمگیر نظامی را برای ایران به همراه داشته است. نفوذ موشک‌های ایرانی و اصابت آنها به اهداف، خود نشان‌دهنده وجود ضعف‌های جدی در سامانه‌های پدافند موشکی رژیم‌صهیونیستی است که در حملات احتمالی بعدی ایران می‌تواند از این نقاط ضعف برای واردآوردن خسارات جدی به رژیم‌صهیونیستی استفاده کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا و همچنین قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی ایران خللی در عزم و اراده ایران ایجاد نمی‌کند.

«برجام صرفاً یک مخدر بود که حواس مسئولین را از تحولات پرت کرد. برجام هویت دولت قبل است و به همین دلیل نمی‌خواهند شکست آن را بپذیرند. بدفهمی دولت روحانی از پدیده تحریم باعث از دست رفتن دهه90 شد».

واقعا شور را از مزه انداخته‌اند آقایان. از یک خودکشی که می‌تواند دلایل متعدد و پیچیده خود را داشته باشد، به بازدید رئیس‌جمهور از طرح توسعه بیمارستان‌ها می‌رسد و از آنجا به پشگل الاغ!

انتخابات دور دوم دوازدهمین مجلس شورای اسلامی جمعه 21 اردیبهشت‌ماه جاری برگزار خواهد شد که سازوکار مشخصی برای شرکت در آن وجود دارد.

وزیر دفاع ایران در دیدار دبیرکل وزارت دفاع هند با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود.

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی 10 ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود و چند سال متمادی تورم بالای 40 درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولتِ مردمی تمام این ها ساماندهی شد و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت.

رییس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل دانشگاه تهران تجمع می‌کنند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی ادعاها درباره دانشگاه اعطا کننده دکترای افتخاری به رئیس جمهور را رد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای پرتغالی خود با توجه به موضوع رهایی خدمه کشتی اسرائیلی توقیف شده توسط ایران گفت: به سفرایشان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.