شنبه 8 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی را راهبردی مهم در نوآوری و خلاقیت عنوان کرد و گفت: جوانان امروزی با توجه به شور جوانی، پویایی فعالی در زمینه‌های مورد تخصص خود دارند.

تهران - ایرنا - دولت در سال جاری قصد دارد حداقل 130 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های انباشت شده سال‌های گذشته به تامین اجتماعی را پرداخت کند که در صورت تحقق این رقم و با توجه به پرداخت 240 همت از این بدهی‌ها در دو سال گذشته، گام موثری در تقویت بنیان‌های مالی و اقتصادی بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور برداشته می‌شود.

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور، طی هفته گذشته 158 مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که 836 نفر زخمی و 143 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تهران - ایرنا - سازمان غذا و دارو اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند، را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ضمن تشریح جزئیات اعطای مشوق‌های مهارت آموزی و شرایط بهره‌مندی از آن‌ها گفت که این طرح از 15 اردیبهشت ماه جاری برای همه مشمولان خدمت سربازی اجرا می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر لزوم شناسایی و معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در روستاها در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد.

تهران - ایرنا - سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: در سال گذشته ثبت فوت مردان 11.2 درصد بیشتر از زنان بود و در مقابل هر 130 مرد فوت شده، 100 زن فوت شده است.

تهران - ایرنا - فرمانده یگان‌های تکاوری ابوذر از کشف بیش 290 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و 145 کیلو حشیش در عملیات ضربتی ماموران گردان تکاوری 114 بم در شهرستان ریگان خبر داد.

تهران - ایرنا - یکی از دلایل کاهش تفریح زنان، درگیری آن‌ها در امور روزمره و نداشتن فرصت کافی برای شادی، نشاط، هیجان و تنوع است. برخی نیز شرایط اقتصادی را موجب کاهش میل زنان به تفریح و سرگرمی می‌دانند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا، علیه «تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی» در سال جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر شناسایی و ساماندهی وضعیت هویتی و شناسه ملی انواع اشخاص حقوقی از تخصیص 175 شناسه ملی برای پایگاه‌های نماز جمعه در سال گذشته خبر داد.

تهران - ایرنا - خواننده شناخته شده تصنیف مردان خدا با اشاره به ضرورت فرزندآوری برای آینده جامعه گفت: نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه و شخصِ من با شفافیت و برگزاری دادگاه‌های علنی (به استثنای مواردی که قانون اساسی منع کرده است) کاملاً موافق هستیم.

سمنان - ایرنا - اختلال طیف اوتیسم یکی از 6 اختلال عصبی رشدی و مشخصه اصلی مبتلایان آن نقص در ارتباط‌گیری با اطرافیان، تعامل متقابل اجتماعی و الگوهای محدود، تکراری و کلیشه‌ای در رفتار است. خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در میزگردی با حضور مسوولان و کارشناسان، به بررسی راهکارهای کنترل این اختلال به همراه توصیه‌هایی تخصصی برای خانواده‌ها پرداخت.

تهران - ایرنا - معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید فراهم شده‌است.

تهران - ایرنا - پیشرفت ایران در عرصه پزشکی از جهت خودکفایی در تولید 99 درصد داروها در داخل، بی‌نیازی به خارج در عرصه پیوندهای چشم، کبد، درمان بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، تولید 40 درصدی تجهیزات پزشکی و غیره سبب شده به یکی از قطب‌های علمی و پزشکی در منطقه و جهان تبدیل شود.