یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

رایزنی ها برای انتخاب رئیس مجلس بعدی، اظهارات رئیسی در باره بی اثر بودن تحریم و... از موضوعات امروز روزنامه هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهمترین نکته جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) امسال این است که در میدان حضور پیدا کرده است.

سالن‌های سینما در پنج روز هفته می‌توانند در همه ساعات روز بلیط را به قیمت 80 هزار تومان بفروشند.

چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد

دادگاه تجدیدنظر نیویوک، محکومیت «هاروی واینستین» تهیه‌کننده سابق هالیوود به اتهام تجاوز جنسی را لغو کرد و دستور محاکمه جدید در این پرونده صادر کرد.

تدوین مستند «یک جهان آواز» به کارگردانی مجتبی سعادت و تهیه‌کنندگی راما نامی به پایان رسید.

به نظر می‌رسد تعداد 5 کنسرت در تهران که قرار بود در سالن‌های اسپیناس پالاس و میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شوند، به علت برگزاری رویداد «ایران اکسپو» در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی لغو شدند، اگرچه که شاید بهتر بود پیش از برگزاری این رویداد تهمیدات لازم سنجیده می‌شد!

مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

بانو جانگ یا «جانگ هوی‌بین» از شخصیت‌های تاریخی کره است که زندگی او تا کنون در چندین فیلم و سریال کره‌ای، از جمله سریال «دونگ‌یی»، از زوایای گوناگون به تصویر کشیده شده است؛ فیلم «سایه‌های قصر» محصول سال 2007 یکی از متفاوت‌ترین روایت‌ها را درباره این شخصیت ارائه کرده است.

من عرفان را برگزیده‌ام... از عالم غیب به من پیامی نرسیده و من خود را هم از اولیا نمی‌دانم و کسانی که می‌خواهند نسبت جنون به من ببندند این حرف‌ها را اشاعه می‌دهند. فقط بعضی از اشعار من الهامی است... عقیده داشتم که آثارم باید بعد از مرگم به چاپ رسند. دو سال تمام مرحوم زهری و دیگران به من اصرار کردند بالاخره بعد از دو سال من به حال عصبانی وقتی دیگر تحمل برایم باقی نمانده بود کتابچه‌هایم...

طالب آذرخش گفت: عاشق شعر عالمگیر ایران هستم و همچنین ادبیات معاصر فارسی را نیز دوست دارم. من از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرده و کتاب‌های شعر شاعران معاصر ایرانی را برای دوستانم سوغاتی بردم.

مستند «رخ» برنده جایزه اصلی بخش مستند جشنواره مسکو شد و «برنده‌ها» جایزه بزرگ جشنواره کازابلانکای مراکش را گرفت، همچنین «آوای ابرها» در اولین حضور بین‌المللی خود راهی کشور کلمبیا می‌شود.

یک تابلو نقاشی اثر «گوستاو کلیمت»، نقاش برجسته اتریشی که گمان می‌رفت از مدت‌ها قبل گم شده است، در یک حراجی به قیمت ده‌ها میلیون دلار به فروش رسید.

کتاب "خدا کند تو بیایی " اثر سید مهدی شجاعی در هشتاد صفحه رقعی و با بهای پشت جلد نود هزار تومان برای بیست و پنجمین بار از سوی نشر نیستان منتشر و وارد بازار کتاب شد.

این معضل، مسئله ای وحشتناک تر از فقر، توسعه نیافتگی، آلودگی هوا و... است؛ تمام این‌ها نیز ناشی از آن است که رابطه انسان با معنا گم شده است، وقتی رابطه انسان با معنا گم می شود، رابطه انسان با خودش هم گم می‌شود. انسانی که بی خود و بی خویشتن است، کارهای احمقانه هم زیاد می‌کند و ما در چنین جهانی زندگی می‌کنیم.

بخش کلاسیک جشنواره کن با نمایش شماری از فیلم‌های کلاسیک به یاد ماندنی از ژان لوک گدار تا کوروساوا، فرانسوا تروفو، فی داناوی و ویم وندرس به آن‌ها ادای احترام می‌کند.