یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

ایران لیست 100 واردکننده نخست به‌لحاظ ارزش دلاری در سال 1402 را در مقایسه با سال 1401 منتشر کرد.

علی آبادی تاکید کرد: در صورت محرز بودن تقلبی بودن نوکیا، کالای تقلبی در کشور نهاد مسئول خود را دارد و البته ما هم مسئول هستیم قطعا اگر ثابت شود لااقل به آن خدمت نمی‌دهیم و به دستگاه‌های مربوطه و تعزیرات معرفی می‌کنیم.

روند ساده دریافت شناسه یکتا بستر مناسبی است که فعالان اقتصادی می توانند از آن بهره ببرند. تمامی این روندها در نهایت به نفع فعالان اقتصادی واقعی است. زیرا امور تسریع می شود و کسانی که در فضای شفاف اقتصادی فعالیت می کنند، شناسایی می شوند. به این ترتیب، دولت می تواند بر فعالیت های اقتصادی نظارت داشته باشد و با موارد غیرقانونی برخورد داشته باشد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به تاثیر برگزاری رویداد ایران اکسپو 1403و نمایش توانمندی‌های صادراتی کشور بر حوزه خودرو، گفت: امسال برای صادرات 20 هزار دستگاه خودرو برنامه‌ریزی کرده‌ایم و چون تنها خودروسازی در ایران هستیم که خودروی اقتصادی تامین می‌کنیم و این خودروهای اقتصادی در کشورهای آفریقایی بازار خوبی دارند، بنابراین می‌توان انتظار صادرات به کشورهای آفریقایی را داشت.

بانک تجارت با اعطای 468 فقره وام ازدواج و 1230 فقره وام فرزندآوری در روزهای فروردین ماه، فرآیند پرداخت این تسهیلات به جوانان ایرانی در سال جدید را آغاز کرد.

رایتل به عنوان کارفرمای سلامت محور، تندیس و لوح کارفرمای برتر سلامت‌محور استان تهران را دریافت کرد.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس، رشد شاخص بورس در نخستین روز هفته، فرزین عازم عربستان شد، ریزش طلای جهانی و کاهش حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال را در بر دارد.

تلاش کردیم با تکیه بر سه اقدام مهم در جهت تنوع بخشیدن به مقاصد صادراتی، پالایشگاه‌های کوچک مقیاس و همچنین تمرکز بر بازار شرق آسیا و نظامات جدید تسویه مالی با چین بوده است که از فرصت به دست آمده استفاده کردیم و به صادرات نفت خود به مشتریان جدید پرداختیم. این سیاست گذاری‌های هوشمندانه دولت فروش نفت در شرایط تحریم را میسر کرد.

سرپرست مدیریت جذب سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در ششمین نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو 2024، از 30 بسته جدید سرمایه گذاری در حوزه های صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، گردشگری و خدمات ماکو رونمایی می شود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی افتتاح شد.

بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری کشور در بخش ارتباط با بازارهای بین‌المللی با حمایت نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور آغاز به کار کرد.

‌مدیرعامل بانک صادرات ایران همزمان با آغاز عملیاتی شدن برات الکترونیک این بانک به عنوان نخستین برات الکترونیک شبکه بانکی کشور، برای تامین مالی غیرنقدی بخش تولید از طریق ابزارهای نوین زنجیره تأمین اعلام آمادگی کرد.

با انتشار اطلاعات محصول H6 توسط BM CARSمشخص شد، هاوال این‌بار با محصول هیبریدی H6 به ایران می‌آید.

شرکت مگاموتور موفق شد 5 اردیبهشت ماه با تولید 2هزار و 529 دستگاه انواع پیشرانه محصولات سایپا، رکورد12 سال گذشته خود در تیراژ تولید روزانه محصولات داخلی را بشکند.