یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

تصویبنامه هیات وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال 1403 توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن 13 هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد.

بیست‌ویکمین حراج شمش طلا با فروش 180 کیلو طلا به پایان رسید و با این حساب در 21 حراج 2.9 تن شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.

از اول فروردین ماه تا هشتم اردیبهشت ماه 1403، 4 میلیارد و 444 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

بیست و دومین حراج شمش طلا روز سه شنبه هفته جاری در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار خواهد شد.

مشاور معاونت مسکن و ساختمان گفت: از 25 اردیبهشت امسال صرفا مشاوران املاک دارای مجوز امکان استفاده از سامانه خودنویس را دارند.

مدیر اقتصادی بنیاد برکت با اشاره به تمرکز روی زنجیره سبز و آبی (کشاورزی و آبزی‌پروری) گفت:‌بنیاد برکت هیچ نوع تصدی‌گری ندارد و فقط تامین مالی را بر عهده دارد.

تاجر شرکت کننده در اکسپو به عملیات وعده صادق از زبان وزیر صمت واکنش نشان داد.

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

سخنگوی صنعت برق از قوانین جدید و سختگیرانه برای مقابله با استفاده کنندگان غیرمجاز برق برای استخراج رمز ارز خبر داد که در راستای حفظ حقوق مشترکان سراسر کشور و پایداری شبکه برق تدوین شده است.

علی رغم اینکه نمایندگان کارگران اذعان دارند که در هفته های گذشته پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شده است, اما امروز معاون وزیرکار گفته است, پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم.

سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال در نشست 7 ساعته اهالی رسانه و نخبگان اقتصادی برای تحقق شعار سال تدوین شد.

وزیرکار گفت: از مجموع 16میلیون و 191هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود سه میلیون و 795هزار نفر کارگر زن داریم و در حوزه‌های آموزش و پرورش، پرستاران و اساتید دانشگاه نیز زنان جزو سرآمدان جامعه هستند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان فروش، از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شدند.

درحالی هنوز خروجی بسته های سرمایه گذاری مناطق آزاد مشخص نیست که دبیر شورای عالی مناطق آزاد از رونمایی 200 بسته دیگر خبر داد.

مدیرروابط بانک مرکزی در واکنش به اظهارات میرسلیم مبنی بر بی ارزش خواندن پول ملی گفت: عقل سلیم حکم می کند انسان قبل از گفتار و نوشتار، کمی فکر کند!