شنبه 8 اردیبهشت 1403

گوناگون وب‌گاه گسترش

گوناگون وب‌گاه گسترش

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرد که در صورتی که تخصیص ارز به واردکنندگان لپ‌تاپ منوط به فروش 70 درصدی واردات آنان باشد، این امر می‌تواند منجر به افزایش نرخ لپ‌تاپ و کاهش دسترسی مشتریان به این محصولات شود.

وزیر اقتصاد درباره افزایش سرمایه بانکهای تحت مدیریت دولت در طی دوره سیزدهم دولت اعلام کرد که به طور کلی بیش از 275 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. همچنین، اعلام کرد که از سال 1400 تا پایان سال گذشته، بانکها بیش از 117 هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد بدون ضامن را پرداخت کرده‌اند.

پلیس راهور فراجا برای سال 1403، قوانین و تصمیمات جدیدی را برای صدور گواهینامه رانندگی و موضوعات دیگر اعلام کرده است. همچنین هزینه تمام شده دریافت گواهینامه در سال جدید مشخص شد.

سونی، در خط تولید گوشی‌های هوشمند خود، شامل مدل‌های Xperia 1، Xperia 5 و Xperia 10 است. با این حال، این برند در حال حاضر در حال راه‌اندازی گوشی سونی اکسپریا Ace IV است که پیش از نسخه 3 آن در سال 2022 عرضه شده بود.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی اعلام کرد که صادرات فرش ماشینی به ارزش 280 میلیون دلار بوده است. این مقدار صادرات فرش ماشینی تقریباً یک سوم از کل میزان صادرات در دفتر نساجی که به ارزش 700 میلیون دلار است، را به خود اختصاص داده است.

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز 8 اردیبهشت 1403 را در این گزارش مشاهده می کنید.

آفریقا به دلایلی خارج از این نوشته از نظر توسعه صنعتی و اجتماعی دچار عقب افتادگی های تاریخی شده است.

قیمت جدید روغن مایع در تاریخ 8 اردیبهشت به شرح زیر اعلام شد.

در سال 1402، بازار خودرو به جایی برای معاملات خودروها تبدیل شده بود که اخبار اصلی را پوشش می‌داد. این اخبار، پیش از وقوع، تأثیر زیادی بر بازار می‌گذاشتند و به زودی پس از وقوع، عکس العمل مورد انتظار را نشان دادند.

به گفته گمرک ایران، واردات قهوه در سال 1402 با رشد 75 درصدی به میزان 148 میلیون دلار انجام شد.

«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی»، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اعلام کرد: «ما مرحله نهایی رشد شرکت‌های دانش‌بنیان را وقتی می‌دانیم که وارد بورس شوند.»

سرانجام حرکت هدفمند دولت برای صدور برات الکترونیک - با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی - و با حضور فعال شرکت سککوک و صاد از سوی بانک صادرات نتیجه داد و یک گام بلند عملیاتی برداشته شد.

نیروگاه های تجدیدپذیر می توانند برای کاهش مصرف سوخت نقش موثری داشته باشند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، به تاکید بر بدهی بیمه ها به داروخانه‌ها، اظهار داشت: داروخانه‌ها قادر به تهیه شیرخشک نیستند به علت نبود وجه.

رمزارز Grass در شبکه سولانا به طور منحصر به فرد ایجاد شده است و یک راه حل مالی لایه دو را بر اساس هوش مصنوعی به سرمایه‌گذاران خود ارائه می‌دهد.

وضعیت بارش های اخیر، توانست تا حدودی، سیستان و بلوچستان را از بحران آب نجات دهد.