شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

نشست کمیسیون ورزشکاران با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک برگزار شد.

رؤسای فدراسیون هندبال ایران و اسلوونی با یکدیگر دیدار و گفت‌گو کردند.

دختر ملی‌پوش اسکی ایران تاکید کرد با اطلاع فدراسیون به اروپا سفر کرده است.

هنوز بعد از چهار دهه برگزاری، شور و شوق و هیجان جشنواره فیلم فجر در بین اصحاب رسانه و اهالی سینما وجود دارد؛ جشنواره‌ای که به ایستگاه چهل و یکم رسیده و خبر از تولیداتی تازه در جان سینمای ایران دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت و ساز مسکن بسیار موثر است و بودجه‌ای برای سال آینده برای نوسازی بافت‌های فرسوده با بکارگیری همه ظرفیت‌ها در نظرگرفته شده است و حتما باید تلاش می‌کنیم روی گسل‌ها ساخت و ساز نداشته باشیم.

جمعیت‌های ترکیه‌ای تجمعی در برابر کنسولگری سوئد در استانبول در اعتراض به اجازه دادن مقامات استکهلم به آتش زدن قرآن کریم، برگزار کردند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سیلمانی در مراسم رونمایی از کتاب «ژئوپلیتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» گفت: ساختار قدرت در دوره گذار ژئوپلیتیکی قرار دارد.

طرح «اقدام متقابل و متناظر با مصوبات پارلمان اروپا در راستای صیانت از قانون اساسی و منافع و حقوق ملت ایران» در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

خانم بثینه شعبان که در راس هیئتی برای مشارکت در اولین کنگره زنان تاثیر گذار به کشورمان سفر کرده است، در این دیدار روابط دو کشور را ممتاز دانست.

انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری که قرار بود در ماه جاری برگزار شود، به تعویق افتاد.

وزیر کشور به نقش مؤثر اصناف در کاهش تصدی گری دولت اشاره کرد و گفت: دولت همواره با محوریت اصل 44 قانون اساسی به دنبال کاهش تصدی گری است.

وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت ایران، عوارض صادراتی برای محصولات جالیزی پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، هندوانه، خربزه، ملون و طالبی در سال 1402 را ابلاغ کرد.

رئیس مجلس گفت: نیروی انتظامی در خط مقدم ارتباط با مردم قرار دارد به همین دلیل باید در اعتمادسازی مردمی و افزایش سرمایه اجتماعی نقش‌آفرین باشد.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه ای هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد.

وزیر علوم بر برنامه ریزی برای ماندگاری نخبگان در کشور تاکید کرد و گفت: ژن فرد نخبه خمیر مایه اصلی نخبگی است و وقتی نخبگان از کشور خارج می شوند در واقع ژن‌های نخبه از کشور خارج می شوند.

نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای تاکید کردند که سپاه و بسیج مستضعفین نقشی ماندگار و انکارنشدنی در مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا ایفا کرده است.