یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

معاون آموزشی وزیر علوم در بخشنامه‌ای اعلام کرد: کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز یکشنبه از ساعت 12 تا 14 جهت برگزاری تجمع حمایتی از اساتید و دانشجویان آمریکایی معترض به جنایات اسراییل تعطیل شود.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: «سیر درمان "ارس"تن‌ها پلنگ باغ وحش مشهد با همکاری دامپزشکان و متخصصان در حال انجام است.»

در حالی که مدیران شهری اعلام کرده‌اند بازنگری طرح ترافیک در تهران طی امسال قطعی است، ولی رئیس‌پلیس راهور می‌گوید که هنوز در مورد طرح ترافیک به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و طرح امسال تغییری نخواهد داشت.

مهدی چمران امروز پیش از آغاز دویست و سی‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه یک سال بیشتر به اتمام دوره پنجم مدیریت شهری نمانده و اگر بخواهید وعده‌ای به شهروندان در خصوص نیاز شهر تهران و تحقق آن بدهد، اظهار کرد: ابتدا روز شورا‌ها را به شورایی‌ها تبریک می‌گویم، ان‌شاءالله همه شورائیان در سراسر کشور بتوانند خدمتگزاران و خادمین خوبی برای...

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول دانست و گفت: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت به صورت الکترونیکی آغاز می‌شود.

سال‌هاست که ذخایر آبی کشور دچار بحران شده و حتی سازمان‌های بین‌المللی هم هشدار‌هایی مبنی‌بر وقوع این بحران در کشور داده‌اند. سیستان‌وبلوچستان یکی از استان‌هایی است که با این بحران دست‌وپنجه نرم می‌کند.

امید و نومیدی محصول و فرآورده جریان‌ها و پروسه‌های طولانی‌مدت ساختار‌های جامعه‌اند و به همین دلیل فقدان امید را یک موضوع پرابلماتیک یا مسئله اجتماعی است. به قول جان مشونیس مسئله اجتماعی ریشه در ساختار‌ها و روال‌های جامعه دارند و نتیجه فرآیند‌های کندرو (slow moving) هستند.

سهمیه حج کشورها هر سال براساس جمعیت ساکن مسلمان در آن کشورها تعیین می‌شود. با این حال، عوامل دیگری هم تأثیر دارند، آنچنان که اندونزی، پاکستان و هند، به‌ترتیب بیشترین سهمیه حج را به خود اختصاص داده‌اند.

پسر نوجوانی که از 4 مرد شرور به اتهام تعرض شکایت کرده است، در دادگاه برای آن‌ها مجازات اعدام درخواست کرد، در حالی که فقط 2 نفر از متهمان دستگیر شده‌اند و جرمشان را انکار می‌کنند.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی امروز و فردا (9 و 10 اردیبهشت) وقوع رگبار باران در برخی نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود و طی سه‌شنبه (11 اردیبهشت) سامانه بارشی وارد ایران خواهد شد.

بیماری‌های مرتبط با کار بیشترین مرگ‌ومیر را در بین کارگران دارد و تخمین زده می‌شود که مواد خطرناک به‌تنهایی باعث مرگ 651 هزار و 279 نفر در سال است.

سرهنگ احسان مومنی با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در معابر تهران گفت: بزرگراه آزادگان کمربندی شهر تهران است و از شمال شرق تهران تا شمال غرب تهران را پوشش می‌دهد، به همین دلیل نیز این مسیر ویژگی‌های خاص خودش را دارد و بیشترین آمار تصادفات فوتی در تهران نیز مربوط به همین مسیر است و 9 درصد از کل فوتی‌های تصادفات رانندگی در پایتخت در این بزرگراه آزادگان بوده است.

در دهه‌های گذشته و به دلایل گوناگون استفاده از مجازات یا کیفر اعدام در بسیاری از کشور‌ها یا ممنوع شده یا تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است. اما در برخی کشور‌ها نیز اینگونه نیست. به طور کلی هدف از مجازات‌ها کاهش میزان جرم و جنایت است، اما حداقل در ایران پژوهش‌ها حاکی از این هستند که اعدام نقش بازدارندگی در ابتلا به جرم و جنایت نداشته است.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه دختران ازدواج کرده می‌توانند در شیفت عصر مدارس دولتی و از راه دور ثبت‌نام کنند گفت: طبق آیین نامه اجرایی، این افراد اجازه دارند با رعایت ملاحظاتی، در مدارس روزانه نیز ادامه تحصیل دهند.

شاخص کیفیت هوای تهران در حال حاضر بر روی عدد 71 قرار دارد و بر این اساس، هوا در شرایط قابل قبول است. در مجموع، تهران از ابتدای سال 5 روز هوای پاک و 34 روز هوای قابل قبول داشته است.

دبیر جمعیت مبارزه با دخانیات ایران ضمن تأکید بر اینکه ایران پایین‌ترین نرخ مالیات بر دخانیات نسبت به نرم جهانی را دارد، در عین حال درباره مضرات سیگارهای الکترونیک هشدار داد و گفت: «این سیگارها در حالی در کشور تبلیغ می‌شود که بسیاری از کشورها نسبت به تحریم مصرف سیگارهای الکترونیکی اقدام کرده‌اند.»