شنبه 22 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری خبرنگاران جوان

فرهنگی خبرگزاری خبرنگاران جوان

عوامل مجموعه نمایشی «نون خ 5» با حضور در واحد امور ارتباط با مخاطبان (162) رسانه ملی، به صورت زنده و مستقیم به سوالات مخاطبان پاسخ دادند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز مطرح کرد: مراسم شصت و دومین جایزه سال فرهنگی البرز 17 اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرز‌های کشورمان، بلامانع اعلام و ابلاغ شد.

دور جدید برگزاری کنسرت‌های موسیقی در استان خوزستان، با کنسرت مجید رضوی خواننده موسیقی پاپ در سینما فردوسی اهواز از سر گرفته شد.

یک منتقد سینما گفت: فیلم سینمایی «همسایه شما، زهره» به تصویر کشیدن بی‌مهری‌های جامعه‌ای است که در آن هیچ‌کس از حال دیگری خبر ندارد.

عضو هیئت انتخاب فیلم‌های مستند نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی اعتقاد دارد که یک جشنواره باید تداوم داشته باشد و در سطح کیفی خوبی برگزار شود.

هرچند وقت یکبار خبری جعلی یقه هنرمندان را می‌گیرد و در این میان استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی قوز بالا قوز شده است.

در شصتمین دوره دو سالانه هنر ونیز، ایران توانست با شعار متفاوت و نمایش آثاری از هنرمندان تراز اول هنر‌های کشور حضوری شایسته و مهم داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب‌زده نبود. به فلسفه غرب کاملاً مسلط بود، اما شیفته فلسفه غرب نبود.

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در گفتگو با فرهنگ گفت: از 17 اردیبهشت سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی آغاز به کار می‌کند.

معاون صنایع‌دستی وزارت گردشگری و صنایع‌دستی گفت: من فرش دستباف را هنر مادر می‌دانم چرا نقوش فرش دستباف، دستمایه بسیاری دیگر از هنر‌های ما بوده‌اند.

شعری از موسی عصمتی که در برنامه سرزمین شعر قرائت شد، در صفحه‌های اجتماعی 10 میلیون نفر بازدیدکننده داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رئیس سازمان صداوسیما در پی نقش‌آفرینی رسانه ملی در انعکاس اقدام حماسی عملیات «وعده صادق» قدردانی کرد.

هیات داوران پس از برگزاری نشست نهایی، برنامه‌های نامزدهای دریافت جایزه در موضوعات مختلف بخش مردمی، بخش ویژه، اصلی و... را معرفی کرد.

بر اساس فراخوان، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می شود.

سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم کوتاه در سال 1403 تا 250 میلیون تومان افزایش یافت.