یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

در ششمین روز از هفته قوه قضاییه، آیین افتتاح 12 پروژه عمرانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور و دستور رئیس دستگاه قضا برگزار شد.

رئیس دستگاه قضا در آستانه هفته قوه قضاییه در برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی حضور پیدا کرد.

گفتگوی تلویزیونی رئیس قوه قضاییه با مردم امشب چهارشنبه بعد از خبر 21 به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: در حوزه مقوله‌های مرتبط با توسعه دادرسی الکترونیک و حرکت به سمت قوه قضائیه هوشمند پیشرفتهای فراوانی داشتیم ولی هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید در این مسیر تلاش‌های مضاعفی داشته باشیم

آن دسته از قرارداد‌های پیمانکاری که در آن خود شخص پیمانکار کار را انجام می‌دهد و از کارگر و وردست استفاده نمی‌کند از کسر حق بیمه معاف اند.

شهید سید محمدحسینی بهشتی در دوم آبان 1307 هجری شمسی در اصفهان چشم به جهان گشود.

آیت‌الله موسوی اردبیلی، سحرگاه سیزدهم رجب 1344 ه ق، مقارن با سالروز میلاد امیرالمؤمنین علیه السلام و برابر با 8 بهمن 1304 ه ش در شهر اردبیل، در خانواده‌ای روحانی و تهی‌دست متولد شد.

آیت الله محمد یزدی در سال 1310 هجری شمسی در خانواده ای متدین و ارادتمند به خاندان پیامبر، چشم به جهان گشود.

آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی (مد ظله) در سال 1327 هجری شمسی در شهر نجف و در خانواده‌ی مذهبی و از سادات منسوب به امام حسین‌(ع‌) چشم به جهان گشود.

افت قیمت خودرو در اثر تصادف قابل مطالبه است و از مصادیق خسارت عدم نفع محسوب نمی‌گردد.

رئیس قوه قضاییه گفت: بار دیگر تاکید می‌کنیم که قوه قضاییه گوش شنوایی برای شنیدن انتقادات دارد و از هر نوع انتقاد مستدل و منطقی استقبال می‌کند؛ ما انتقادات خیرخواهانه و دلسوزانه را عطیه الهی می‌دانیم و نه تنها شنوای آنها هستیم بلکه آنها را به کار نیز می‌بندیم.

دیه اعضای زوج هرکدام نصف دیه کامل و دیه اعضا فرد کل دیه کامل است.

رئیس قوه قضاییه گفت: گاهی اوقات برای حل ریشه‌ای برخی از امور، راهی به جز حضور میدانی مسئولان و بررسی اوضاع و شرایط از نزدیک و متعاقبا انتقال مطالب به‌دست آمده به سایر مسئولان امر، وجود ندارد.

رئیس دستگاه قضا در کنگره ملی بزرگداشت شصتمین سالگرد قیام 15 خرداد گفت: در اغتشاشات نیمه دوم‌سال گذشته دشمن می‌خواست با بهره‌گیری از برخی ضعف‌ها در داخل، کشور را به هم بریزد و به زعم باطل خود، برخی مناطق کشور را تجزیه کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، ما باید یک افق بالاتر برویم و نه‌تنها از وقوع جرم پیشگیری کنیم بلکه زمینه‌های وقوع آسیب‌ها را نیز هرچه بیشتر از میان برداریم.