شنبه 22 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

«سد نصرالدین، تهران نوشته‌های یک بچه طهرون» عنوان کتاب طنزی است به قلم امیر خیام که تازگی توسط سوره مهر منتشر شده است.

آئین اختتامیه مهرواره هوای نو، بزرگترین رویداد هیأت و تشکل‌های دینی کشور در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

«به خاطر مهتاب»، «شکارچی شنبه» پنج‌شنبه و جمعه 8 و 9 اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی قدس از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیه ای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

پس از پانزده سال انتظار، اراضی موسوم به پادگان که بواسطه توسعه شهری در مرکز مشهد واقع شده، با مساعدت حجت الاسلام والمسلمین مروی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. همچنین در اقدامی کم سابقه، 60 درصد از اراضی 400 هکتاری پادگان برای ایجاد و ارائه خدمات عمومی شهری اختصاص خواهد یافت.

چاپ دوم کتاب «مناسبات اخلاق و فقه در گفتگوی اندیشوران» اثر محمد هدایتی به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه بازار نشر شد.

اکران انیمیشن سینمایی «قارچ خور» به کارگردانی مشترک آرون هوروات و مایکل ژلنیک که قرار بود پیش از این در تاریخ بیست و یکم دسامبر سال 2022 برگزار شود با یکسال تاخیر به هفتم ماه آوریل سال 2023 میلادی موکول شد.

بازیگر فیلم سینمایی «مغز استخوان» گفت: واقعیت امر بازیگری در سینما به شدت محدود شده است، من هم به تنهایی نمی‌توانم چیزی را حل کنم، به نظر من فیلمسازان باید بدانند که به غیر این تعداد محدود حاضر در سینما برخی بازیگران دیگر نیز در این کشور حضور دارند که می‌توانند در آثارشان به ایفای نقش بپردازند.

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، شبکه دو سیما ویژه برنامه‌هایی را برای این روز تهیه و تدارک دیده است.

به عقیده احمد شاکری در تجربه جدید برگزاری نمایشگاه کتاب به دو شکل فیزیکی و مجازی، امکان تهیه بی‌دغدغه کتاب برای کتاب دوستان فراهم آمده است و این باعث میشود که باری از دوش کتاب دوستانی برداشته شود که خارج از تهران هستند.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهلا ناظریان، هنرمند پیشکسوت دوبله، امروز چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) در حال برگزاری است.

سیمای مراکز استانی رسانه ملی با 33 ویژه برنامه از بیش از 112 مکان مختلف، راهپیمایی عظیم روز قدس را به صورت زنده از طریق شبکه‌های استانی و سراسری پوشش می‌دهند.

جواد عزتی بازیگر مطرح این روزهای سینما و شبکه نمایش خانگی با حضور در فیلم سینمایی «مغز استخوان» برای نخستین بار در قالب اکران عید فطر راهی سینماهای کشور خواهد شد و باید دید می تواند بار دیگر دلیلی برای بازگشت مخاطب به سینما باشد یا خیر.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن شاعر، منتقر و نوسنده کشورمان را تسلیت گفت. پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت محمدعلی اسلامی نُدوشن

علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سازمان فرهنگی هنری مسئول رشد و توسعه فرهنگ در عاصمه نظام اسلامی است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: با افزایش مشاورات حقوقی با کمک قوه قضایه و تداوم این مسیر استقبال عموم مردم از این طرح بسیار زیاد خواهد شد و نتایج حاصله برای قوه قضایه و مردم بسیار ارزنده خواهد بود.