یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

ورزشی وب‌گاه عصر ایران

ورزشی وب‌گاه عصر ایران

با توجه به وضعیت بحرانی سد‌ها چه راهکار‌هایی برای گذراندن کم آبی در بهار و تابستان وجود دارد و چرا برای دوره کم آبی پیش بینی‌های لازم اندیشیده نشده است.

ژاپن به دلیل نزدیکی به حلقه آتش اقیانوس آرام، از زلزله‌خیزترین کشورهای دنیا است. حلقه آتش، کمربندی در حوضه اقیانوس آرام است که در حدود 81 درصد از بزرگ‌ترین زلزله‌ها و فعالیت‌های آتش‌فشانی جهان در این منطقه اتفاق می‌افتند. تنها در سال 2016، در حدود 6500 زمین‌لرزه در ژاپن به ثبت رسیده است.‌

محققانی در ACS Food Science & Technology گزارش داده‌اند که یک سالاد گیاهی خوشمزه را به عنوان وعده غذایی فضایی بهینه تولید کرده اند. آن‌ها مواد تازه‌ای را انتخاب کردند که نیاز‌های تغذیه‌ای تخصصی فضانوردان را برآورده می‌کند و می‌تواند در فضا رشد کند.

علائمی که نشان می‌دهند کمردردتان ناشی از کشش عضله است این هستند که احساس دردی ضربان‌دار و گرفتگی می‌کنید یا اسپاسم دارید.

ویدئو بامزه از حضور یک اردک در دو ماراتن را مشاهده کنید.

اگر آرام آواز بخوانید، کالری زیادی نمی‌سوزانید بنابراین تصنیفی قدرتمند بسازید و متابولیسم خود را تقویت کنید! تصور می‌شود که خواننده‌های اپرا بیشترین کالری را می‌سوزانند، زیرا این مورد سخت‌ترین شکل آواز است و به بیشترین نفس کشیدن و بهترین استقامت نیاز دارد.

اصغر جعفری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر در این رابطه، اظهار داشت: با توجه به این‌که طبق قانون کارمندان دولت باید 44 ساعت در هفته و به مدت 6 روز به مردم خدمت‌رسانی کنند، براساس تصمیمات گرفته شده، از هفته آینده تعطیلی روز‌های پنج‌شنبه لغو می‌شود.

بهداد سلیمی وزنه بردار سابق قهرمان المپیک و زهرا نعمتی قهرمان تیراندازی با کمان پارالمپیک رسما ورزش کرلینگ را در کشورمان افتتاح کردند.

پکن امیدوار است هواپیمای مسافربری سی -919 که ساخت شرکت دولتی «هوانوردی تجاری چین» است بتواند با هواپیما‌هایی نظیر ایرباس آ -320 و بوئینگ 737 مکس رقابت کند. هواپیمای جت مسافربری ساخت چین روز چهارشنبه 13 دسامبر برای نخستین بار در آسمان هنگ کنگ به پرواز درآمد. این هواپیمای مسافربری که نخستین خیز چین برای رقابت با کشور‌های غربی در حوزه هوانوردی تجاری است در ماه مه میلادی در چین رونمایی...

نتیجه بررسی‌ای تازه نشان داد که مصرف مکمل سیر باعث کاهش سطح کلسترول و خطر ابتلا به تصلب شرایین، فشار خون بالا، دیابت، چربی خون، حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود. نویسندگان مقاله مرتبط با آن پژوهش یافته‌ها را به خواص آنتی اکسیدانی سیر نسبت می‌دهند که از قلب در برابر استرس و آسیب محافظت به عمل می‌آورد.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور: در بحث برخورد قطار با خودرو‌ها در تقاطع‌های همسطح یا تصادف قطار با عابران پیاده و احشام، اگر با چنین مواردی روبه‌رو شویم حتما موضوع را به شرکت راه‌آهن و دیگر دستگاه‌های مربوطه اطلاع می‌دهیم تا این نقاط پیش از وقوع حادثه ایمن‌سازی شده و خطرات آن رفع شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور درباره طرح شکایت از آمریکا در پرونده شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: مساله مربوط به شهید سلیمانی را فراتر از بحث داخل کشور می‌دانیم و در همین راستا به دولت آمریکا نیز اخطار دادیم و پایان فروردین وقت آنها تمام می شود و ما نیز شکایتمان را به دو دلیل علیه دولت آمریکا در دیوان بین اللمللی دادگستری ثبت خواهیم کرد.

در پایان روز قبل از اینکه بخوابید، فقط 10 دقیقه از زندگیتان با تمام وجود سپاسگزاری کنید.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی: با توجه به ضعیف بودن جمعیت پایه یوز، تعداد محدود خانواده‌ها، محدودیت تعداد یوزه‌ای نر و و ضعف ژنتیکی ناشی از درون‌آمیزی و همین طور با توجه به وجود خطرات طبیعی و انسانی از جمله تصادفات جاده‌ای که همه و همه به تهدید هر چه بیشتر و شدیدتر این گونه دامن می‌زند، فرصت بسیار کمی برای نجات این گونه از پرتگاه انقراض داریم و به نظر نمی‌رسد بیش از 4 تا 5 سال...

در ویدئو، 23 تا از وعده هایی که رئیسی داد و رئیس جمهور شد را مشاهده می نماییم.

در این قرارداد عجیب، حتی تأمین منابع ریالی لازم جهت خرید ارز را دولت تضمین کرده است. سود نیز 50-50 تقسیم می‌شود! یعنی امتیاز واردات کالای اساسی که به حیات و ممات مردم بستگی دارد به شرکتی تازه کار داده می‌شود!