یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

بهمن هاشمی، مجری و صداپیشه نام آشنای کشور تهیه‌کننده نمایش «دروغ پارلمانی» شد.

مجید مجیدی که این روزها نمایش «روال عادی» به تهیه کنندگی اش در تئاتر شهر اجرا می شود از وضعیت این روزهای سینما ابراز تأسف کرد و در عین حال تاکید کرد که به تئاتر مدیون هستیم.

معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسامی برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» در بخش ملی و بین‌الملل را اعلام کرد.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: فکر می‌کنم اگر تو دل برو نبودم همه جا نبودم، چون دوستم دارند، همه جا دعوتم می‌کنند.

کارگردان سینما درباره فعالیت بخش خصوصی در چارچوب شعار امسال گفت: فیلم‌سازی ارگانی ممنوع نیست، اما به طور کلی کار فیلم‌سازی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

رئیس سازمان صداوسیما در آیین تجلیل از برنامه‌سازان نوروز و ماه مبارک رمضان، رضایت و استقبال گسترده مردم از برنامه‌های رمضانی و نوروزی صداوسیما و تقدیر رهبر معظم انقلاب را مایه افتخار رسانه ملی توصیف کرد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مساله باعث شده تا کسانی که سالیان درازی در نوبت بوده اند، اکنون به علت گرانی متأسفانه از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف ش

معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا در خصوص شیوه‌های تبلیغات حوزه نمایش‌خانگی و انتقاد کاربران به رفتار برخی پلتفرم‌ها در پخش تبلیغ‌های چند ثانیه‌ای در حین پخش سریال‌ها و برنامه‌ها توضیحاتی داد.

نمازجمعه این هفته تهران، 31 فروردین ماه، به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

آئین پایانی دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402، چهارشنبه شب 29 فروردین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس حوزه هنری در پردیس مرکزی حوزه برگزار و مسعود نجابتی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی در این رویداد معرفی شد.

واژه «ارتش» از مصوبات انجمن واژه‌گزینی ارتش است که در سال 1303 پایه‌گذاری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی روز پنجشنبه 30 فروردین ماه از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید رونمایی خواهد شد.

وزیر ارشاد با اشاره به حج تمتع امسال گفت: تخصیص ارز حجاج اتفاق با همکاری‌های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اتفاق افتاد و از اواخر اردیبهشت ماه که حجاج ما برای حج واجب اعزام می‌شوند مشکلی برای ارز نخواهند داشت.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از خروج ایران از شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی را تکذیب کرد.

«آنیتا، گمشده در اخبار» جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره فیلم کلیولند آمریکا، یکی از رویدادهای مورد تائید آکادمی اسکار را دریافت کرد.